Eet om de ziektevoedingslijst te verslaan

Je kunt de zin “je bent wat je eet” interpreteren, aangezien het voedsel dat we eten de werking van ons lichaam beïnvloedt. Als je wilt weten wat je moet eten om ziektes te verslaan, dan is de lijst samengesteld uit bessen, citroenen, groenten, tomaten, bonen en peulvruchten, bloemkool, mierikswortel, knoflook, uien, gember en salie. Je kunt ze zelf kweken in een kas, dus je hoeft alleen zeevruchten, rundvlees, gevogelte en zuivelproducten te kopen. Zelfs kip, kalkoen en konijnen kun je snel zelf laten groeien.

Bessen

Bessen zijn rijk aan antioxidanten en dit maakt ze uitstekende ziektebestrijdende vruchten. Vooral bosbessen, veenbessen, bramen, frambozen en aardbeien zijn heerlijk, maar kunnen je lichaam een ​​plezier doen bij het neutraliseren van vrije radicalen. We moeten voedsel eten dat rijk is aan antioxidanten, omdat vrije radicalen chronische ziekten kunnen veroorzaken, waaronder kanker.

Bessen kunnen het hele jaar door duur en uitdagend zijn om te kopen. U kunt echter uw heerlijke dosis antioxidanten binnenkrijgen door ze zelf te kweken. U kunt gemakkelijk de temperatuurvereisten in de kas regelen en u krijgt het hele jaar door een overvloedige voorraad van deze kankerbestrijdende vruchten.

Citroenen

Een andere vrucht die u aan uw dieet kunt toevoegen, is de citroen. Deze gele citrusvrucht is een bron van flavonoïden en vitamine C om het lichaam te beschermen tegen vrije radicalen en om het immuunsysteem te versterken. Het drinken van citroensap beschermt tegen ziekten zoals diabetes, atherosclerose, ontstekingen en endotheeldisfunctie.

Je kunt citroen ook gebruiken als natuurlijk middel tegen infecties en ziektes. Het nemen van citroensap kan het lichaam van gifstoffen reinigen door diureticum te zijn en de spijsvertering te bevorderen. U kunt het ook met water innemen om stress of keelpijn te verlichten.

Groenen

Groenen zijn uitstekende gewassen om zelf te kweken om ervoor te zorgen dat je altijd toegang hebt tot deze voedingsrijke groenten. Variërend van boerenkool, spinazie, donkere sla en paksoi, zal het eten van deze groenten je lichaam aanvullen met antioxidanten, vitamines en mineralen. Ze smaken rauw eetbaar in salades en smoothies, maar een simpele roerbak kan je aanmoedigen om elke week je groenten te eten.

Deze groene bladgroenten zijn een goede bron van voedingsstoffen, variërend van vitamine C, K, foliumzuur, bètacaroteen, ijzer, magnesium, antioxidanten, carotenoïden en fytochemicaliën. Al deze voedingsstoffen kunnen het risico op kanker, hersenziekten en diabetes verlagen en ook onze algehele gezondheid verbeteren. Ze zijn uitstekend in het beschermen van het lichaam tegen ziekten en zorgen ervoor dat onze lichaamssystemen efficiënt werken.

Tomaten

Als er een vrucht is die je zowel als groente als fruit kunt beschouwen, is het de heerlijke tomaat. Dit smakelijke voer is niet alleen gemakkelijk te kweken, maar ook veelzijdig in verschillende gerechten. Op deze manier verbetert u de smaak van uw maaltijden, maar helpt u ook uw lichaam gezond te blijven.

Met name tomaten zijn een goede bron van lycopeen. Deze antioxidant is gunstig voor het hele lichaam vanaf de huid, de ogen, het spijsverteringsstelsel en fungeert als algemene bescherming tegen de ontwikkeling van kanker. Tomaten zijn ook rijk aan vitamine C om uw immuunsysteem goed te laten werken tegen ziekteverwekkers.

Bonen en peulvruchten

Als u op zoek bent naar een vullende snack, waarom vervangt u dan uw met natrium en chemicaliën beladen frites niet door bonen en peulvruchten. Erwten, linzen, kikkererwten en bonen zitten allemaal boordevol fytochemicaliën zonder vet en natrium aan je lichaam toe te voegen. Ze zijn ook een goede bron van eiwitten, vezels, ijzer, foliumzuur en magnesium,

Het consumeren van deze groenten verlaagt zelfs het risico op het ontwikkelen van hartaandoeningen, kanker en diabetes. Ze maken geweldige caloriearme maaltijden en snacks omdat ze je trek in ongezond voedsel kunnen verminderen. Tegelijkertijd kunnen bonen en peulvruchten het cholesterolgehalte in het bloed verlagen en de bloedsuikerspiegel stabiliseren om ziekten te voorkomen en het gewicht te beheersen.

Bloemkool

Brassica-soorten zoals bloemkool, broccoli en spruitjes zijn erg rijk aan fytochemicaliën. Deze verbindingen spelen een rol bij het vertragen van de groeisnelheid van kankercellen, het stimuleren van het immuunsysteem en het beschermen van de lichaamscellen tegen beschadiging. U kunt de koolhydraten ook in uw dieet vervangen door bloemkool.

Bloemkool is een goede bron van choline. Deze chemische stof is gunstig voor de verschillende reacties in het lichaam, inclusief die van het zenuwstelsel en beweging. Zwangere vrouwen moeten ook voedsel eten dat rijk is aan choline om een ​​gezonde groei en ontwikkeling van de baby te garanderen.

Mierikswortel

Het pittige wortelgewas, mierikswortel, is ook een goed onderdeel van wat te eten om ziektes te verslaan. Het is vermeldenswaard dat mierikswortel kankerbestrijdende eigenschappen heeft. Het is met name een goede bron van glucosinolaten, en ze helpen het lichaam om kankerverwekkende stoffen kwijt te raken, terwijl ze ook tumoren onderdrukken.

Mierikswortel is ook een bron van antioxidanten zoals sinigrine die de schade veroorzaakt door vrije radicalen kunnen voorkomen. Tegelijkertijd heeft mierikswortel ook bacteriedodende eigenschappen dankzij het allylisothiocyanaat. Dit betekent dat dit smakelijke wortelgewas E.coli, Salmonella en H. pylori kan bestrijden om het lichaam aan te vallen.

Knoflook

Voedingsmiddelen zoals knoflook, uien en gember worden doorgaans gebruikt om de smaak van onze maaltijden te versterken. Het zijn echter ook ziektebestrijdende groenten. Knoflook is bijvoorbeeld een goede bron van antioxidanten en kan het risico op kanker en ziekten zoals Alzheimer verminderen.

Studies hebben ook aangetoond dat knoflook de immuunrespons van het lichaam ondersteunt omdat het antivirale en antibacteriële eigenschappen heeft. Ze werken door de groei van microben te remmen, inclusief bacteriën die resistent zijn tegen antibiotica. Knoflook wordt ook gebruikt om het lichaam te beschermen tegen hart- en vaatziekten zoals atherosclerose.

Uien

Een ander gemakkelijk te kweken allium is de ui. Het is veelzijdig voor veel gerechten, maar het biedt ook verschillende gezondheidsvoordelen. Net als knoflook heeft ui antivirale eigenschappen. Uien zijn met name een goede bron van quercetine.

Deze flavonoïde speelt een rol bij het beschermen van de hersenen en zelfs bij het verlagen van het risico op kanker. Het is ook effectief bij het beheersen van de bloedsuikerspiegel en bloeddruk om levensbedreigende ziekten te voorkomen. En tot slot kan ui de spijsvertering verbeteren omdat het rijk is aan vezels.

Gember

Gember is een ander wortelgewas dat een must is om thuis te hebben. Het is nuttig als een natuurlijk middel tegen keelpijn omdat het ontstekingsremmende en antibacteriële eigenschappen heeft. Je kunt dit smaakvolle gewas ook gebruiken om misselijkheid en spierpijn te verlichten.

Naast gingerol is gember ook een goede bron van bètacaroteen en capsaïcine. Beta-caroteen is de voorloper van vitamine A voor het behoud van een gezonde huid, ogen en immuunsysteem. Aan de andere kant helpt capsaïcine bij het metabolisme en ondersteunt het onze immuunafweer.

Salie

Je kunt thuis je eigen kruiden kweken om je gezondheid te verbeteren en je gerechten extra lekker te maken. Een gezond kruid, salie, heeft verschillende geneeskrachtige eigenschappen en het is een veel voorkomende remedie om hoest, keelpijn en verkoudheid te verlichten. U kunt ook profiteren van de antioxidanten van dit kruid om uw immuunsysteem te versterken.

Studies hebben aangetoond dat salie zelfs antibacteriële effecten heeft. U kunt salie-mondwater gebruiken om mondbacteriën te neutraliseren die gaatjes kunnen veroorzaken. Dit smakelijke en geurige kruid heeft ook zijn resultaten aangetoond bij het beheersen van de bloedsuikerspiegel.

Waarom zou je je eigen ziektebestrijdende voedsel verbouwen?

Je kunt altijd je eigen voedsel op de markt kopen, maar het telen van deze gewassen in je eigen kas biedt op de lange termijn meer voordelen. U kunt uw dieet verbeteren omdat ze altijd beschikbaar zijn, stress door tuinieren verlichten en zorgen voor veilige producten. Raadpleeg Krostrade.com voor meer informatie over kassen.

Het mooie van groenten en fruit is dat ze gemakkelijk zelf te kweken zijn. Ze vereisen enige kennis op het gebied van onderhoud, maar de resultaten en voordelen overtreffen de inspanning die u zult leveren. Je kunt zelfs de teelt van verschillende varianten gebruiken als bron van consistent inkomen met een kas.

Verbeter uw dieet

De beste manier om uw dieet te verbeteren, is door ervoor te zorgen dat u toegang hebt tot vers fruit en groenten. Dit is alleen mogelijk als je deze ziektebestrijdende voedingsmiddelen zelf in een kas kweekt. Door binnenteelt kun je altijd verschillende soorten fruit en groenten in je maaltijden hebben, ongeacht het seizoen, omdat je de omstandigheden binnenin kunt beheersen.

Het geeft ook enige voldoening te weten dat jij degene bent die deze gewassen verbouwde. Het resultaat is dat u meer gemotiveerd zult zijn om ervan te genieten tijdens uw maaltijden, omdat u weet welke arbeid deze gezonde voedingsmiddelen heeft geproduceerd. En tot slot zult u merken hoeveel u bespaart op uw maandelijkse maaltijdkosten als u uw eigen groenten en fruit in de achtertuin heeft.

Stress verlichten

Het tuinieren en fysieke plichten voor het onderhoud van de gewassen is gunstig voor de fysieke, mentale en emotionele gezondheid. Water geven, de planten voeren, wieden, verplanten en al deze activiteiten worden oefeningen om te voorkomen dat u een zittende levensstijl aanneemt. Het is ook een geweldige manier om uw dagelijkse dosis zonneschijn binnen te krijgen, terwijl de kas u nog steeds beschermt tegen uv-straling.

Het verbouwen van uw eigen ziektebestrijdende voedsel zal dienen als een stressverlichter voor uw mentale en emotionele gezondheid. Er zijn zelfs onderzoeken dat tuinieren de tevredenheid van het leven verhoogt en depressie en angst vermindert. Het kan ook een hechtingsactiviteit worden voor u en uw gezin.

Zorg voor veilige producten

Groenten en fruit kunnen nog steeds een risico vormen bij de manier waarop ze worden gekweekt en gehanteerd. Voordat deze gezonde voedingsmiddelen op uw bord komen, kunnen ze worden besmet door chemicaliën en pesticiden op de boerderij. Het is ook mogelijk dat deze gewassen besmet raken met E.coli en Salmonella door slechte hantering en hygiënepraktijken.

Wanneer u uw eigen ziektebestrijdende voedsel kweekt, kunt u er zeker van zijn dat wat u eet vrij is van enige chemische of microbiële besmetting. U weet hoe ze worden gekweekt zonder chemicaliën, en u kunt hygiëne oefenen bij het hanteren van het voedsel vóór consumptie. Daarom krijgt u alleen de gezondheidsvoordelen en hoeft u zich geen zorgen te maken over ziekten die door bepaalde praktijken worden veroorzaakt.

Wat zijn andere ziektebestrijdende voedingsmiddelen?

Zeevruchten, gevogelte en zuivelproducten zijn ook ziektebestrijdende voedingsmiddelen die in het dieet moeten worden opgenomen. Naast de vorige groenten en fruit op de lijst, moet u ze eten om uw gezondheid te verbeteren. Onthoud echter dat matiging cruciaal is bij deze voedingsmiddelen.

U moet elke dag bijhouden wat u eet om een ​​gezond lichaam te behouden. Dit omvat het controleren of u te veel of te weinig voedsel consumeert. En tot slot, minimaliseer uw consumptie van voedsel dat wordt verwerkt en rijk is aan vetten, suikers en zouten.

Zeevruchten

Zeevruchten zijn een goede bron van omega-3-vetzuren, en wat dit doet, is dat voedingsmiddelen zoals zalm en tonijn het risico op hartaandoeningen kunnen verlagen. Zeevruchten bevatten ook veel eiwitten om de vetopslag in het lichaam te helpen verminderen. Sommige onderzoeken lieten zien hoe de consumptie van zeevruchten de hersenen ook tegen de ziekte van Alzheimer kan helpen beschermen.

Gevogelte

Het eten van gevogelte zoals kip en kalkoen kan u helpen ijzer en zink binnen te krijgen. Deze twee mineralen zijn belangrijk voor het immuunsysteem en de algehele werking van het lichaam. IJzer helpt bij het zuurstoftransporterend vermogen van rode bloedcellen, terwijl zink wordt geassocieerd met de juiste werkingsmechanismen in het immuunsysteem.

Zuivel

Het laatste voedselproduct dat de lijst maakt van wat te eten om ziektes te verslaan, is zuivel. Zuivelproducten zoals melk en kaas zijn rijk aan vitamines en mineralen om het immuunsysteem en de gezondheid van de botten te versterken. U kunt echter nog steeds uw calcium en andere voedingsstoffen uit fruit en groenten halen als u lactose-intolerant bent.

Conclusie

U kunt eten om ziekten te bestrijden in combinatie met regelmatige lichaamsbeweging. De lijst met ziektebestrijdende voedingsmiddelen bestaat uit bessen, citroenen, groenten, tomaten, bonen en peulvruchten, bloemkool, mierikswortel, knoflook, uien, gember en salie. Al deze groenten en fruit zijn gemakkelijk te kweken, dus het is altijd mogelijk om ze in uw dieet op te nemen.

Zorg er tegelijkertijd voor dat u zeevruchten, gevogelte en zuivelproducten bij uw maaltijden krijgt. Alle voedingsmiddelen in deze lijst zijn rijk aan voedingsstoffen zoals vitamines, mineralen en antioxidanten. Ze helpen bij het goed functioneren van de processen in het hele lichaam en beschermen ons ook tegen ziekten.

Over het algemeen speelt onze voeding een belangrijke rol bij het bestrijden en voorkomen van ziekten. Het is gemakkelijk om creatief te worden door ze op te nemen in recepten, dus er is geen excuus om prioriteit te geven aan ongezonde maaltijden. Het is ook realistisch en comfortabeler om ze in een kas te kweken om uw dieet te verbeteren, stress te verminderen en veilige producten te garanderen.