Hoe u de bloeddruk op natuurlijke wijze kunt verlagen

We moeten onze bloeddruk tussen 90/60 mmHg en 120/80 mmHg houden om het risico op hart- en vaatziekten, mentale schade, nierproblemen en slechtziendheid te verlagen. Voordat u de pil inneemt, kunt u de bloeddruk echter op natuurlijke wijze verlagen door af te vallen, een gezond dieet te volgen, alcohol, nicotine en cafeïne te beperken, stress te beheersen en regelmatig te slapen. Men kan concluderen dat het doen van deze praktijken de bloeddruk verlaagt zonder dat er medicatie nodig is.

Afvallen

De eerste manier om de bloeddruk te verlagen zonder pillen in te nemen, is door af te vallen. In het bijzonder moet u streven naar het behouden van een gezond lichaamsgewicht door te bewegen en gezond te eten. Hypertensie en overgewicht zijn met elkaar gecorreleerd, dus u moet het ideale gewicht voor uw lengte en leeftijd aanhouden.

Hoe hoger uw gewicht is, hoe hoger uw bloeddruk zal stijgen. Houd, met behoud van een gezond lichaamsgewicht, uw bloeddruk binnen het aanbevolen bereik. Studies hebben aangetoond dat het verliezen van gewicht zowel de systolische als de diastolische bloeddruk verlaagt.

Diverse onderzoeken hebben de positieve relatie tussen lichaamsgewicht en bloeddruk aangetoond. Zwaarlijvige mensen die ervaring hebben met gewichtsverlies, zouden een verlaging van de bloeddruk hebben. Tegelijkertijd hebben mensen met overgewicht meer kans op hypertensie.

Hoe af te vallen?

Train regelmatig

Samen met een gezond voedingspatroon is afvallen alleen mogelijk als u een actieve levensstijl heeft. Raadpleeg SEWIM.pl en www.fobar.pl voor meer informatie over verschillende soorten fitnessapparatuur waarmee u kunt beginnen met afvallen. Het is belangrijk, zelfs als je geen beginner bent, om te oefenen zonder je onder druk of overweldigd te voelen, dus van tevoren onderzoek doen zal je voorbereiden.

Afhankelijk van de door u gekozen training of uitrusting, kunt u calorieën verbranden om uw gewicht onder controle te houden. Begrijp dat u calorieën kunt verbranden, zelfs als u gewoon in een gematigd tempo loopt of door apparatuur te gebruiken voor krachttraining. Met dat laatste verhoog je ook je stofwisseling, zodat je lichaam ook na het sporten calorieën blijft verbranden.

Cardio-, gewichts- en krachttraining, aerobe oefeningen en intervaltraining met hoge intensiteit zijn enkele van de meest voorkomende manieren om actief te worden om kilo’s kwijt te raken. Omdat ze allemaal effectief zijn in het verbranden van calorieën, kunt u kiezen welke fysieke activiteit bij uw mogelijkheden past. Overtuig uzelf niet door onmiddellijk iets aan het einde van de moeilijkheidsgraad te kiezen, zodat u niet ontmoedigd of geblesseerd raakt.

Streef naar een gezond dieet

Het volgen van een gezond dieet zal van nature de bloeddruk verhogen, niet alleen omdat het een rol speelt bij het handhaven van het ideale lichaamsgewicht. Meer nog, een gezond voedingspatroon betekent het consumeren van voedingsmiddelen die zijn gevuld met voedingsstoffen en componenten die een direct effect hebben op het verlagen van de bloeddruk.

Om gezond te eten, moet u elke dag controleren wat u eet. Begin met hoeveel calorieën u dagelijks binnenkrijgt en zorg ervoor dat u ze verbrandt. Verminder tegelijkertijd de consumptie van voedingsmiddelen met een hoog natriumgehalte en besteed uw maaltijden aan verschillende soorten fruit en groenten.

Wat te eten om de bloeddruk op natuurlijke wijze te verlagen?

Groene bladgroenten, knoflook, tomaten, bieten, bessen, kantaloepen en noten zijn voedingsmiddelen die de bloeddruk op natuurlijke wijze kunnen verlagen. Ze zijn rijk aan verbindingen die de bloeddruk van het lichaam rechtstreeks beïnvloeden. Ze helpen ook bij het op peil houden van het gewicht, wat een rol speelt bij de bloeddruk.

Als u verse producten eet die zijn samengesteld uit een verscheidenheid aan groenten en fruit, zal uw bloeddruk op natuurlijke wijze dalen. Ze helpen je om een ​​vol gevoel te krijgen, waardoor je minder snel naar ongezond voedsel gaat snakken. U wilt uw dieet verrijken met groenten die rijk zijn aan kalium, omdat het de nieren direct helpt om natrium via de urine uit te scheiden.

Groene bladgroenten

Groene bladgroenten zoals boerenkool, spinazie, snijsla, rucola, boerenkool, raapgreens en snijbiet zijn uitstekende bronnen van kalium. Ze verlagen uw bloeddruk en zitten vol met voedingsstoffen die het cardiovasculaire systeem beschermen. Elke dag eten is ideaal, dus kweek de gewassen zelf in een tunnel met Krostrade.com.

Knoflook

Knoflook is een populair middel om de bloeddruk te verlagen. De reden waarom het effectief is, is vanwege het allicinegehalte dat verschillende mechanismen in het lichaam creëert. Volgens studies verhoogt het stikstofmonoxide, vermindert het vasoconstrictie en hyperpolariseert het vasculaire gladde spiercellen.

Tomaten

Een ander makkelijk teeltje waar je bloeddruk baat bij kan hebben, is de tomaat. Tomaten zijn rijk aan lycopeen, wat gunstig is voor de cardiovasculaire gezondheid. Lycopeen kan de

bloeddruk van patiënten met matige hypertensie.

Bieten

Het eten van verse producten zoals bieten verlaagt de bloeddruk omdat het veel nitraten bevat. Stikstofmonoxide beïnvloedt de bloeddruk omdat het de bloedvaten opent. Deze vaatverwijding zal op zijn beurt hypertensie helpen verlichten.

Bessen

Door fruit te eten in plaats van suikerrijke en bewerkte voedingsmiddelen, kunt u afvallen. Fruit zoals bessen en kantaloepen zijn echter ook gunstig voor mensen met hypertensie. Bessen zijn een goede bron van flavonoïden die de snelheid van hypertensie helpen verminderen.

Kantaloepen

Kantaloepen zijn rijk aan hartminnende voedingsstoffen zoals vitamine C, choline, vezels en kalium. Door voedsel te eten dat rijk is aan deze voedingsstoffen, kan het lichaam processen doorlopen die de bloeddruk verlagen. En omdat vitamine C werkt als een diureticum, zal uw lichaam het ook gemakkelijker hebben om vocht uit te scheiden.

Moeren

Een gezonde snack die u kunt proberen en die uw bloeddruk ten goede komt, is gek. Studies concludeerden dat de consumptie van noten de bloeddruk aanzienlijk verlaagt. Ze omvatten pinda’s, amandelen en pistachenoten die ook goede bronnen van magnesium zijn die verder helpen bij de gezondheid van de bloedvaten.

Welke voedingsmiddelen te vermijden bij hoge bloeddruk?

Verminder de inname van natrium

Natrium heeft een direct effect op uw bloeddruk, en als u minder natrium binnenkrijgt, verlaagt u natuurlijk uw bloeddruk. De relatie tussen de twee is dat uw nier niet zo effectief zal zijn in het verwijderen van water. Daarom zullen de bloedvaten harder moeten werken en uiteindelijk tot hoge bloeddruk leiden.

Stop met het eten van bewerkte voedingsmiddelen om de natriuminname te verminderen, omdat deze meer zout bevatten. Op deze manier kunt u 1.500 tot 2.300 mg natrium per dag in uw dieet behouden. Blijf bij verse producten en controleer de etiketten om te weten hoeveel natrium er in wat je eet.

U kunt de ingrediënten van uw maaltijd ook vervangen door natriumarme versies ervan. Gebruik bijvoorbeeld kruiden en specerijen in plaats van zout tijdens het koken. Je kunt ook de chips, ingeblikt voedsel en desserts overslaan en in plaats daarvan kiezen voor fruit en groenten.

Welke andere voedingsmiddelen moet je minder eten?

Vet voedsel zoals spek, boter, margarine en gefrituurde gerechten zijn bronnen van verzadigd vet. Dit verhoogt uw cholesterolgehalte, waardoor u een risico loopt op hart- en vaatziekten. Mensen die al een hoge bloeddruk hebben, moeten deze voedingsmiddelen met mate vermijden of eten.

Naast natrium en verzadigd vet, kunnen diëten met een hoog suikergehalte complicaties bij de bloeddruk veroorzaken. Ze spelen een belangrijke rol bij gewichtstoename, wat kan leiden tot obesitas en andere aandoeningen. Streef ernaar om slechts 6 theelepels suiker per dag te eten.

Beperk alcohol, nicotine en cafeïne

Een actieve levensstijl en een gezond dieet bestaande uit vers fruit en groenten zullen de bloeddruk helpen verlagen. Sommige gewoonten, zoals alcoholgebruik, roken en cafeïne drinken, hebben echter ook invloed op de bloeddruk. Beperk uw inname van het volgende om uw bloeddruk op natuurlijke wijze te verhogen.

Alcoholeffecten op de bloeddruk

Alcohol is een factor in de bloeddruk van het lichaam, en te veel drinken kan dit tot een ongezond niveau verhogen. Het is het beste om uw inname te beperken tot maximaal twee drankjes per dag. Elke dag binge-drinken kan langdurige hypertensie veroorzaken vanwege de effecten op de slagaders.

Een andere reden waarom alcohol de bloeddruk beïnvloedt, is dat het de gewichtstoename beïnvloedt. Alcoholische dranken zitten vol met overtollige suikers en calorieën die het lichaamsvet kunnen verhogen en tot een slecht voedingspatroon kunnen leiden. Het beïnvloedt de levensstijl van zware drinkers, waardoor het moeilijker wordt om actief te blijven en gezond te eten.

Nicotine-effecten op de bloeddruk

Een andere ondeugd die de bloeddruk ongezond beïnvloedt, is de gewoonte om te roken. Dit komt door het nicotinegehalte dat de slagaders vernauwt, de hartslag, de bloedstroom en de bloeddruk verhoogt. Tegelijkertijd bevordert het roken van sigaretten ongezonde eetgewoonten en lichaamsbeweging waardoor het moeilijker wordt voor de persoon om zijn bloeddruk te verlagen.

Als u rookt, is nicotine niet de enige factor die de bloeddruk kan verhogen. Je inhaleert ook koolmonoxide waardoor de slagaders kunnen verharden. Dit leidt tot een hoger risico op andere hart- en vaatziekten.

Cafeïne-effecten op de bloeddruk

De hartkloppingen die we voelen bij het drinken van cafeïnehoudende dranken is een indicatie van hun effect op de bloeddruk. Deze toename lijkt misschien van korte duur, maar regelmatig gebruik van cafeïne zal in het algemeen tot een hogere bloeddruk leiden. Verschillende onderzoeken toonden aan dat cafeïne hoge bloeddruk kan veroorzaken, en onderzoekers beschouwden het als een gevolg van vasoconstrictie.

Terwijl oude koffiedrinkers hun bloeddruk niet significant zullen stijgen, kan deze drank indirecte effecten op het lichaam hebben. Zelfs zonder cafeïne geniet u wellicht meer van uw koffie met grote hoeveelheden creamer en suiker. Deze ingrediënten helpen niet om een ​​gezond gewicht te behouden, wat betekent dat u risico kunt lopen op hypertensie als aan andere voorwaarden wordt voldaan.

Regelmatig omgaan met stress en slaap

Na het afvallen, het volgen van een gezond dieet, het beperken van alcohol, nicotine en cafeïne, is de volgende natuurlijke manier om de bloeddruk te verlagen, door stress te beheersen en regelmatig te slapen. We zien deze dagelijkse gewoonten vaak over het hoofd, maar het monitoren ervan hangt ook samen met onze bloeddruk. Stress en slaap zijn twee factoren waarmee men rekening moet houden bij het nastreven van een gezonde bloeddruk.

Hoe stress de bloeddruk beïnvloedt

Stress beïnvloedt de bloeddruk vanwege de hormonen die uw lichaam aanmaakt in stressvolle situaties. Zelfs als het slechts kortstondige stress is, hebben onderzoeken aangetoond dat het op de lange termijn nog steeds invloed kan hebben op uw lichaam. Daarom kunnen we het juiste beheer van stress niet verwaarlozen.

De reacties en coping-mechanismen die we uitvoeren in stressvolle situaties kunnen ook de bloeddruk verhogen. Ze omvatten eetbuien, ongezond voedsel en ondeugden zoals roken en drinken. Als u gestrest bent, bent u ook vatbaar voor het ontwikkelen van aandoeningen zoals depressie, waardoor u een hoger risico op hart- en vaatziekten loopt.

Hoe slaap de bloeddruk beïnvloedt

De hoeveelheid slaap die u regelmatig krijgt, speelt een rol bij uw bloeddruk. Slaapgebrek kan bijvoorbeeld leiden tot hoge bloeddruk vanwege de stresshormonen in uw lichaam. Tegelijkertijd stijgt uw bloeddruk als u een slechte slaapkwaliteit heeft.

Probeer elke dag 7 tot 9 uur slaap te krijgen. Dit geeft u voldoende rust om stress te vermijden en verlaagt ook het risico op hypertensie. Naast te kort slapen, kan te lang slapen ook een probleem zijn voor onze bloeddruk.

Kortom

U hoeft niet altijd op medicijnen te vertrouwen om uw bloeddruk te verlagen. U kunt het gezond houden door natuurlijke middelen zoals afvallen, een gezond dieet volgen, alcohol, nicotine en cafeïne beperken, stress beheersen en regelmatig slapen. Door deze gewoonten in het dagelijks leven op te nemen, kunt u uw bloeddruk onder controle houden en de ontwikkeling van andere ziekten voorkomen.

U kunt het ideale lichaamsgewicht behouden en het risico op hypertensie verlagen door regelmatig te oefenen. Het is ook essentieel dat uw dieet bestaat uit verschillende soorten vers fruit en groenten om voedingsstoffen zoals kalium, allicine, lycopeen, nitraten, flavonoïden, choline, vezels, vitamine C en magnesium te leveren om de bloeddruk te reguleren. Regelmatige consumptie van alcohol, nicotine en cafeïne zijn allemaal factoren die de bloeddruk verhogen, dus matiging is de enige optie voor een goede gezondheid.

Ten slotte zijn slecht omgaan met stress en onregelmatig slapen praktijken die de hormonen beïnvloeden. Ze zullen ook ongezonde coping-mechanismen bevorderen die het voor het lichaam moeilijker maken om de bloeddruk te verlagen. Over het algemeen kan onze levensstijl een gezonde bloeddruk dicteren, en natuurlijke praktijken zoals deze kunnen uw bloeddruk verlagen.