Waarom werkt mijn autoverwarming niet? 8 Schokkende oorzaken!

Stel dat de zomer voorbij is, dus je wilt ervoor zorgen dat je voldoende warmte in de auto krijgt, maar je raakt gefrustreerd en vraagt: waarom doet mijn autoverwarming het niet? Je weet zeker dat dit vorig jaar prima werkte, maar nu worden er curveballs naar je gegooid.

Op dit moment wilt u er zeker van zijn dat de autoverwarming correct werkt. Gelukkig is het gemakkelijk om de configuratie van een boiler te begrijpen. Het verwarmingssysteem van uw auto omvat de HVAC-bedieningselementen, het koelsysteem, de verwarmingsventilator en de verwarmingskern.

De verwarmingskern trekt de hete koelvloeistof aan terwijl de ventilator de verwarming naar de cabine blaast, terwijl de koele koelvloeistof terug in het systeem gaat. Maar zelfs als het systeem zo eenvoudig is, kunnen er nog steeds veel problemen optreden die een storing in het verwarmingssysteem veroorzaken. Lees hieronder en ontdek het probleem waarmee u wordt geconfronteerd.

8 veelvoorkomende oorzaken waarom de verwarming van uw auto niet werkt

Je kunt het niet corrigeren zonder de root te identificeren, zoals elk ander probleem. Dus, waarom werkt mijn autoverwarming niet? Laten we de veelvoorkomende oorzaken van het niet werken van uw autoverwarming doornemen.

#1. Lage koelvloeistof

Een veelvoorkomend probleem is de lage koelvloeistof of antivries. Als het koelvloeistofpeil daalt, bereikt hete vloeistof de verwarmingskern van het systeem niet, waardoor de cabine koud blijft. Dit gebeurt meestal wanneer de motor van de auto hard werkt en oververhit raakt. Het vindt ook plaats wanneer de koelvloeistof niet correct is gevuld.

#2. Defecte thermostaat

Een kapotte of defecte thermostaat is een veelvoorkomende oorzaak terwijl de auto geen warmte produceert. Wanneer de thermostaat dicht of open blijft staan, heeft dit invloed op de warmte. Toch zal ook het koelsysteem van het voertuig worden aangetast. Het zal ofwel ongemakkelijk voor u zijn of denken dat uw motor kapot is.

#3. De verwarmingsventilator is defect

Zelfs als er voldoende antivries of koelvloeistof in de verwarmingskern van het systeem zit, bestaat de mogelijkheid dat uw verwarmingsventilator kapot gaat of kortsluiting krijgt. In een dergelijk geval wordt er geen warmte in de cabine geblazen.

#4. De verwarmingskern is verstopt

Dit komt minder vaak voor in vergelijking met de andere hierboven genoemde problemen. De deeltjes en vuil komen in uw koelsysteem terecht en verstoppen de verwarmingskern. Het treedt op wanneer de radiator binnenin begint te corroderen, of wanneer er wat vuil in de radiator terechtkomt en zich ophoopt in de richting van de verwarming van het systeem. Wat het geval ook is, het kan zijn dat u de verwarmingskern moet opknappen. Maar het kan zijn dat u het meteen vervangt.

#5. De weerstand van de ventilatormotor is defect

De defecte motorweerstand kan betekenen dat u tegen problemen aanloopt. U krijgt bijvoorbeeld helemaal geen lucht. Niet alleen dat, je zult ook problemen hebben met het instellen van de ventilatorsnelheid.

#6. Lekke radiator

Als er een lek in de radiateur is, kan het zijn dat de koelvloeistof de verwarmingskern niet bereikt. Wat erger is, is dat de motor beschadigd raakt.

#7. Doorgebrande zekeringen of defecte bedrading

Dit is dezelfde situatie wanneer uw HVAC-bedieningselementen kapot gaan. De bedrading van uw auto kan kortsluiting hebben. Dit betekent dat de verwarming niet wordt geactiveerd als u vraagt ​​om uw verwarming te laten functioneren.

#8. Defecte HVAC-regeling

De touchscreens, knoppen of knoppen van uw auto activeren uw verwarmingssysteem niet. Slechte touchscreens, kapotte wijzerplaten en kortsluitingen kunnen ervoor zorgen dat uw verwarming niet goed meer werkt. Dit kan er ook voor zorgen dat het niet werkt.

Veelgestelde vragen

Hier zijn de veelgestelde vragen beantwoord:

#1. Hoe verwarm je je auto als je geen verwarming hebt?

Nou, je kunt je auto niet verwarmen zonder verwarming. Om het voertuig te verwarmen, heeft u een kachel nodig. Of het nu propaan of elektrisch is. Probeer niet de hacks die u op internet ziet.

#2. Is de verwarming van mijn auto voorzien van een zekering?

Ja, alle autoverwarmingen worden geleverd met een zekering. U kunt in de zekeringkast kijken om te controleren of deze is geraakt. Raadpleeg de handleiding om te weten waar de zekering zich bevindt en welke voor uw autoverwarming is. Weet meer als uw autoverwarming geen warme lucht blaast.

#3. Hoe vaak moet de koelvloeistof worden doorgespoeld?

Als algemene regel geldt dat het spoelen eens in de vijf jaar of elke 100.000 mijl van reizen moet worden uitgevoerd. Maar als u problemen ondervindt met de warmte in de auto of als deze oververhit raakt, kunt u deze doorspoelen.

#4. Hoeveel kost het om de verwarmingskern te laten repareren?

U hoeft alleen de nieuwe onderdelen te betalen als u dit zelf doet. Maar als je het professioneel laat repareren, krijg je een rekening van 800 tot 1.000 dollar.

#5. Wat is de levensduur van een verwarmingskern?

Gemiddeld kan een verwarmingskern 10 tot 15 jaar meegaan. Maar als je het belast of het probleem niet oplost zodra het zich voordoet, bijvoorbeeld wanneer het geen warmte produceert, zal de levensduur korter zijn.

It’s A Wrap!

Nadat ik de oorzaak had gevonden waarom mijn autoverwarming het niet doet, heb ik er direct iets aan gedaan. Ik raad u aan hetzelfde te doen, zodat het probleem niet erger wordt.

Mogelijk bent u ook geïnteresseerd in waarom mijn autoverwarming niet werkt en hoe u de autoverwarming sneller kunt opwarmen.