2008 Chevy Equinox Oververhitting wanneer inactief en verwarming niet werkt? 4 geweldige redenen!

Vraagt ​​u zich af dat de Chevy Equinox in 2008 oververhit raakt als hij inactief is en de verwarming niet werkt? Stop met twijfelen, want je bent hier aan het juiste adres. Wanneer de Chevy Equinox inactief is, kan deze om verschillende redenen oververhit raken; een defecte waterpomp, kapotte thermostaat, elektrische ventilatoren en onvoldoende toevoer van koelvloeistof lijken de meest voorkomende oorzaken.

Als de Chevy Equinox goed werkte en goed liep, maar je op de een of andere manier vastloopt, en het begint te oververhitten terwijl het stationair draait.

Kijk in de Chevy Equinox-thermostaat en waterpomp, die de belangrijkste oorzaak van oververhitting van uw Chevy kunnen worden. Dit is slechts een overzicht, beste vrienden. Er zijn nog veel meer dingen die je moet weten. Blijf lezen om meer te ontdekken.

Waarom 2008 Chevy Equinox Oververhitting bij inactiviteit & Verwarming werkt niet?

Sommige redenen veroorzaken oververhitting van de Chevy Equinox in 2008 en we gaan al deze redenen in detail bespreken, zodat u snel zult leren dat de Chevy Equinox van 2008 oververhit raakt als deze inactief is en de verwarming niet werkt.

#1. De elektrische ventilator is defect

De ventilator is het volgende toegankelijke item om te inspecteren als op de een of andere manier de koelvloeistoftoevoer te verwachten lijkt. Wanneer de radiator te heet wordt, gebruiken de meeste auto’s elektrische ventilatoren om dingen af ​​te koelen. Wanneer de auto inactief is, zijn deze ventilatoren nuttig. Dergelijke ventilatoren zijn gevoelig voor storingen. Open de motorkap en controleer of de ventilator draait terwijl de motor warm is en stationair draait (maar nog niet oververhit is geraakt). Als het op geen enkele manier draait, heb je een defecte ventilator. Inspecteer om te bepalen of de zekering en ventilatorschakelaar elektriciteit ontvingen. Of ze dat nu zijn, de ventilator moet worden vervangen.

#2. Defecte thermostaat

De thermostaat staat als volgende op de checklist. De thermostaat in de Equinox regelt wanneer koelvloeistof de motor binnenkomt en verlaat. Dit kan een waterpomp of een verstopping zijn. Het is een uitdaging om te weten wanneer een thermostaat kapot is gegaan zonder deze te vervangen. Is het na enkele minuten reizen warm in de auto? Dat kan voldoende zijn om aan te geven dat de thermostaat nu niet helemaal open staat. Wanneer een motor vol koelvloeistof zit, duurt het erg lang om oververhit te raken. Je zult het moeten repareren, wat een technische uitdaging van 4/10 zou zijn. Je hebt waarschijnlijk alleen een moersleutel, een adapter en een 12 mm dop nodig. Het kan ook een goed idee zijn om te lezen over symptomen van een slechte thermostaat.

#3. De waterpomp werkt niet goed

Het hulpaandrijfsysteem van de motor van de Equinox draait de waterpomp in de auto. De snelheid van de waterpomp neemt toe naarmate het motortoerental stijgt. De waterpomp draait langzaam wanneer de auto stationair draait. Een defecte waterpomp is niet effectief. Een waterpomp kan geen koelvloeistof via de radiateur afvoeren en terugstromen naar de motor terwijl de auto oververhit en stationair draait. Als zelfs de waterpomp draait, zal de temperatuur dalen.

#4. De koelvloeistoftoevoer is laag

Hoewel het misschien contra-intuïtief lijkt, kan het goed werken als de koelvloeistof van Equinox bijna leeg is, terwijl de wind tegen de radiator slaat. Er is gewoon niet genoeg koelvloeistof om de motor effectief te koelen wanneer deze stationair draait. Vul zowel de radiateur als de koelvloeistoftank bij. Dit mag nooit worden gedaan wanneer de motor heet is. Bevriezende motorkoelvloeistof kan het blok “stoten”, waardoor een barst ontstaat of mogelijk het verlies van een vriesplug.

Een radiator op een Equinox heeft twee slangen die aankomen en weer gaan. De verwarmde koelvloeistof die eerst uit de motor komt, wordt teruggevoerd naar de radiator om te worden gekoeld. De andere vervangt de koelvloeistof door de waterpomp om de motor koel te houden. Na verloop van tijd kunnen deze slangen barsten. Controleer ze om te controleren of ze hebben gelekt. Of ze nu gedroogd zijn, oppervlakken moeten een poederachtig uiterlijk hebben waar koelvloeistof is doorgesijpeld (minerale afzettingen). Kijk beter naar de radiator.

Niet of gebruikers de radiator kunnen zien, zal een belangrijke rol spelen bij het bepalen of er een lek is of niet. Er was een lek als een van de vinnen een grote guts heeft of een streep die er langs loopt die lijkt alsof de koelvloeistof eruit is gelopen. Zo kunt u een koelvloeistoflek lokaliseren. Er lijken pakkingen te zitten tussen de waterpomp en het motorblok.

Er zal een lek zijn als een van deze pakkingen defect raakt. Als alle componenten (ontstekingssysteem, stuurwiel, kronkelige riem) het zicht belemmeren, is dit meestal moeilijk te merken. Wanneer er zich een plas onder het midden van de motorruimte bevindt en er geen andere lekkages zichtbaar zijn, is dit vaak de oorzaak van de lekkage. Dit is niet de oplossing om hem opnieuw te vullen. Uiteindelijk zou de koelvloeistof moeten lekken. Controleer onder de auto wanneer deze is gestopt om te zien of er koelvloeistof lekt. Indien aanwezig, begin dan met zoeken direct boven de plassen.

It’s A Wrap!

We zijn verheugd te vernemen dat u hebt vernomen dat de 2008 Chevy Equinox oververhit raakt wanneer deze inactief is en de verwarming niet werkt. Zoals hierboven vermeld, is dit de meest voorkomende reactie op een dergelijk probleem, dus als u een van de redenen vindt, moet u uw auto naar de beste werkplaats brengen of een expert bellen. Bedankt, vrienden, voor het lezen van dit artikel. Klik op deze links om gerelateerde artikelen te lezen; weet hoe u een warmwaterboiler in RV moet starten en hoeveel u een verwarmingskern moet vervangen.