Hoe de bruiloft correct aan te pakken, bewaar de datums?

Er zijn drie stappen om te weten hoe u de bruiloft op de juiste manier kunt aanpakken. In deze tutorial gaan we door de etiquette van het adresseren van een bruiloft, bewaar de datums van de juiste naamtitels, verduidelijken wie er is uitgenodigd en schrijven het adres op de save the date-enveloppen.

We raden u ook aan om te lezen wanneer u de huwelijksdatums moet verzenden om ervoor te zorgen dat uw gasten indien nodig hun schema kunnen vrijmaken. Het zal je ook helpen om aan de slag te gaan met het afronden van het personeelsbestand voor je bruiloft.

Hoe om te gaan met Save The Date-enveloppen voor bruiloften: Etiquettegids voor het adresseren van Save The Dates met voorbeelden

Stap 1. Ken de juiste titels voor gasten voordat u de save the date-kaarten verzendt

Een van de vaak verwarrende onderdelen van het adresseren van bruiloften, behalve de datums, is het kennen van de juiste titels voor de gasten. Dit is vooral cruciaal als je formele save-the-dates stuurt, en het is altijd beter om consistent te zijn met de titels van je bruiloftsgasten.

Alleenstaande gasten aanspreken met/zonder plus-enen

Ken de juiste bewoording bij het adresseren van save the dates. Een alleenstaande vrouwelijke gast kan bijvoorbeeld worden aangesproken met mevrouw Voornaam en achternaam als ze ouder is dan 18 en mevrouw Voornaam en achternaam als ze jonger is dan 18 jaar.

Dezelfde regel is van toepassing wanneer u een enkele mannelijke gast moet aanspreken, behalve dat u de titels vervangt door Mr. gast” (bijv. Dhr./Mevr. Voornaam en achternaam en gast.)

Getrouwde gasten aanspreken met dezelfde achternaam

Voor echtparen met dezelfde achternaam kunt u ze apart aanspreken. Noem eerst de volledige naam van de man, daarna de volledige naam van de vrouw met de bijbehorende titels (bijv. Mr. John Smith en Mrs. Ana Smith.)

Als alternatief kunt u twee titels gebruiken en alleen de volledige naam van de echtgenoot. Gebruik bijvoorbeeld de heer en mevrouw John Smith.

Getrouwde gasten aanspreken met verschillende achternamen

Sommige stellen hebben verschillende achternamen, dus u moet beide volledige namen vermelden. Afhankelijk van met wie je het nauwst bent, kun je beslissen wiens naam als eerste wordt aangesproken.

Desalniettemin, aangezien save-the-dates minder formeel zijn dan uitnodigingen, is het ook acceptabel om geen titels te gebruiken en de bruiloftsgasten met hun volledige naam aan te spreken. Gebruik in plaats daarvan voor stellen met dezelfde achternaam de voornaam van de man en de voornaam van de vrouw, en vervolgens hun gedeelde achternaam (bijv. John en Ana Smith.)

U moet de juiste etiquette kennen voor titels van gastennamen, omdat u dergelijke regels ook in plaatskaarten zult gebruiken. Hier leest u hoe u plaatskaarten voor een bruiloft schrijft voor meer informatie.

Stap 2. Verduidelijken wie is uitgenodigd bij het adresseren van de datums opslaan

Voordat je de save the dates verzendt, heb je al een gastenlijst met mensen die je wilt bijwonen. Je hebt ook besloten of je een grote of kleine bruiloft gaat houden, dus je moet de save the dates zo aanpakken dat de ontvanger duidelijk begrijpt wie er is uitgenodigd.

Om te beginnen, in een huishouden met kinderen, vermeld de volledige namen van de kinderen als ze ook worden uitgenodigd. Anders is het het beste om alleen de savedates van het paar te bespreken, zodat ze begrijpen dat de kinderen niet zijn uitgenodigd.

Als er meer verduidelijkingen nodig zijn, kijk dan hoe je geen plus-en zegt op huwelijksuitnodigingen.

Stap 3. Schrijf het volledige adres op de bewaardatums

Vergeet tot slot niet het volledige adres op de save-the-date enveloppen te schrijven. Dit betekent dat u de straat, de stad, de stad, de staat en de postcode moet opnemen om problemen te voorkomen bij het verzenden van de save-the-dates.

U moet ook uw retouradres in de enveloppen schrijven als de bewaardatums in de post verloren zijn gegaan. U kunt de ruimte in de linkerhoek aan de voorkant van de envelop gebruiken voor uw retouradres.

Hoe spreek je een Plus-One Save The Date aan?

De etiquette voor het opslaan van het datumadres als het gaat om de plus één van uw gast, vermeldt dat het acceptabel is om “en gast” te schrijven aan de volledige naam van uw gast. Bewaar de datums zijn niet zo formeel als uitnodigingen, dus je hoeft niet de volledige naam van de plus-één te schrijven.

Het is echter belangrijk om “en gast” te schrijven bij het adresseren van de datums, zodat iedereen die je uitnodigt, begrijpt dat ze iemand kunnen meenemen. Schrijf anders alleen hun volledige naam, om aan te geven dat zij de enige zijn die is uitgenodigd en geen plus-één mogen hebben.

Wat is de juiste etiquette voor het aanpakken van Save The Date?

Hoe om te gaan met de voorbeeldformulering van de gegevenskaart voor opslaan van de data

  • Namen van de bruid en bruidegom
  • Save the Date
  • Trouwdatum
  • Locatie
  • Uitnodiging om te volgen

Hoe de datums op te slaan, voorbeeldformulering van de envelop

  • Volledige namen van gasten met of zonder titels; raadpleeg de regels hierboven
  • Voeg “en gast” toe voor plus-en of de volledige namen van kinderen als ze ook zijn uitgenodigd
  • Volledig adres
  • Retouradres

Voor degenen die nog geen beslissing hebben genomen, volgen hier tips voor het kiezen van een trouwdatum.

Conclusie

Was dit nuttig? We hebben zojuist geleerd hoe we de save-the-date-datums moeten aanpakken door de acceptabele regels voor de titels van uw gasten te kennen, te controleren wie er is uitgenodigd en de save-the-date-enveloppen correct te adresseren.

Overweeg de voorbeeldtitels en sjablonen hierboven om u te helpen bij uw bewaardatums.