Hoe de verwarming in de auto te repareren? 5 beste tips!

Hoe de verwarming in de auto te repareren? Los eerst het probleem op terwijl u een nieuwe vervangende zekering plaatst en als deze defect raakt, controleer dan de losgekoppelde of vastzittende draden, en als er geen beschadigde draad is, kijk dan door de aansluiting van de verwarmingsmotor om eventuele corrosie te verwijderen. Controleer vervolgens het circuit van de verwarmingsventilator, gebruik een testlamp om te zien of er voeding in de motor zit en test de motor die mogelijk is doorgebrand als deze niet aangaat en aan vervanging toe is.

Het verwarmingssysteem van een auto is een motoraangedreven ventilator die warme lucht blaast in de motorruimte en het interieur van het voertuig. Het systeem gaat namelijk zelden fout en is eenvoudig te bedienen.

Het enige probleem is dat de ventilator stopt met werken vanwege een stroomonderbreking, en het circuit heeft een voedingsdraad in de zekeringkast, de aan- en uitschakelaar op het dashboard en de middenconsole, inclusief de schakeldraad in de verwarmingsmotor. Laten we hier hieronder meer over bespreken. Blijf lezen!

Tips om de verwarming in de auto te repareren

Laten we nu eens kijken hoe we de verwarming in de auto kunnen repareren. Hieronder staan ​​de essentiële tips die u moet volgen bij het repareren van een verwarming in een auto:

#1. Controleer de bedrading

Als u een nieuwe zekering plaatst en het probleem niet oplost, controleer dan op vuile, vastzittende, losgekoppelde of losse draden en doe hetzelfde als andere componenten onder controle staan ​​van de zekering. Zoek in een bedradingsschema naar de locatie van de verwarmingsdraad in het werkplaatshandboek en hoe ver de draden reiken en controleer elke mogelijke verbinding.

#2. Controleer de aansluiting van de motoraarde

Als er geen enkele beschadigde draad is, controleer dan de motormassa op het schot dat al gecorrodeerd is. Verwijder eventuele corrosie op een contactoppervlak met droog en nat papier, monteer de schroef of moer opnieuw, draai deze vast en gebruik vaseline wanneer u de verbinding afdekt om verdere corrosie te voorkomen.

#3. Controleer het ventilatorcircuit van de kachel

Voer de tests uit met een clip van de geaarde testlamp en zet het contact aan terwijl u de ventilator inschakelt. Haal de voedingsdraden in de motor los terwijl je de klemmen verkent, en de stroom zal er zijn als je de lamp aansteekt, maar de motor is defect. Als het niet zacht aanvoelt, laat de schakelaar dan testen, trek de knop van het dashboard eruit en zet hem aan. Sonde de uitgangsaansluitingen. Als het lampje gaat branden, zit de fout tussen de motor en de besturing, maar als het niet gaat branden, kijk dan op dezelfde manier door de ingangsklem van de schakelaar.

Een probleem met een kapotte schakelaar is als er een lamp gaat branden. Als het nog steeds niet oplicht, kijk dan door de stroom van de zekeringkast en sonde de uitgangsklem in de zekering met een lamp. Vervang de zekering als er een lichtstoring optreedt in de lamp en probeer het opnieuw, en de verwarming die het niet doet terwijl de lamp brandt, kan betekenen dat de bedrading in de schakelaar en de zekeringkast defect is. Weet hoe je een autoverwarming moet repareren.

#4. Gebruik de testlamp

Als er geen probleem is met de bedrading, gebruik dan de testlamp, bekijk de voeding in de motor en sluit het uiteinde van een testlamp aan op het aardingspunt. Koppel vervolgens de draad of voedingsdraad los van een motor; een multiconnector-stekker of individuele aansluitingen zijn aanwezig.

Verplaats de schakelaar van de motor nadat u het contact hebt aangezet naar de “aan-positie”. Onderzoek elk van de draden met behulp van een testlamp en de lamp die gaat branden zal een stroom hebben die het punt bereikt. Herhaal dit terwijl u de verwarmingsschakelaar naar een andere richt positie, en de lamp die op die draden oplicht, heeft een probleem met de motor.

Controleer de schakelaansluitingen als er geen stroom uit de motor komt, meet de uitgangsklemmen en schakel van lage naar hoge snelheden. Het testlampje dat op de uitgangsklemmen gaat branden, betekent een kapotte bedrading tussen de motor en de schakelaar. Vraag advies aan een deskundige in dit geval en beoordeel de ingangsklem als de lamp niet oplicht. Als het testlampje gaat branden, is een defecte schakelaar een probleem. Evenzo is een defecte bedrading in de besturing en de zekeringkast het probleem als een testlamp niet gaat branden bij het aanraken van een ingangsklem.

#5. Laat de motor testen

Gebruik een circuittester om de motorwikkelingen te laten controleren en testen; dit is hetzelfde met een testlamp maar met zijn batterijvoeding. Haal eerst de draden en de batterij los van de motor. Let op hoe ze het beste passen en bevestig een kant van de tester aan de aardingsdraad van de motor en sonde de invoerterminals, en als de luchthaven oplicht met de tester, is het geluid de motor en als de tester dat niet doet een opgeblazen motor aansteekt, moet deze worden vervangen.

It’s’ A Wrap!

Nu leer je hoe je de verwarming in de auto kunt repareren met de volgende genoemde tips. Het is veilig om elk van de componenten van de verwarming van de auto te controleren om te zien welke uw aandacht hard nodig heeft. Laat alles testen en indien nodig vervangen. Zoek hulp als het ingewikkeld wordt, want hun kennis is altijd enorm en kan de verwarming snel repareren! Mogelijk bent u ook geïnteresseerd in waarom mijn autoverwarming niet werkt en hoe u de autoverwarming sneller kunt opwarmen.