Hoe een kaars met tunnel te repareren?

Een belangrijk probleem waarmee kaarsenliefhebbers worden geconfronteerd, is het tunnelen van kaarsen. Je hebt het gevoel dat je veel wax verspilt omdat ze niet allemaal gesmolten worden. Daarom leren we je de basis van het tunnelen van kaarsen en hoe je een getunnelde kaars kunt repareren!

Kaarstunneling vindt plaats wanneer alleen de was in het midden van de kaars smelt en opbrandt. Het zal uiteindelijk resulteren in een ring van harde was rond de buitenkant van de kaars. Kaarstunneling kan in elke kaars voorkomen, ongeacht de kwaliteit of het soort was dat wordt gebruikt.

Het komt vaker voor bij goedkope kaarsen. Kaarstunneling kan worden veroorzaakt door een lont die te klein is voor de grootte van de kaars. Hoewel de timing van de eerste verbranding dit vaker veroorzaakt.

U moet het tunnelen van kaarsen vermijden, omdat dit de totale brandduur van de kaars beïnvloedt. Het is omdat niet alle was wordt verbrand. Het maakt het ook moeilijker om de vlam aan te steken als de kaars opbrandt.

We zullen twee zaken grondig doornemen. Ten eerste, hoe u een getunnelde kaars repareert en hoe u dit met uw toekomstige kaarsen kunt voorkomen. Laten we dit een voor een doornemen.

Hoe een kaars met tunnel te repareren

Maak je geen zorgen als je kaars al begint te tunnelen. Het is mogelijk dat u deze nog kunt opslaan. Als de tunneling klein is, kun je een föhn gebruiken om de bovenkant van de kaars te drogen. De verwarmde lucht zal smelten en de was gladstrijken, wat resulteert in een vlakker oppervlak.

Om te voorkomen dat dit opnieuw gebeurt, volgt u de instructies voor de eerste brandwond. Smelt vervolgens de hele eerste waslaag de volgende keer dat u de kaars aansteekt. Als de föhn het niet doet, kun je de oven proberen.

Verwarm de oven voor op 175 graden F, leg de kaars op een bakplaat en bak ongeveer vijf minuten. Het kan zijn dat u minder tijd nodig heeft om een ​​kleinere kaars te branden en meer tijd om een ​​grotere te branden. Doe het ovenlicht aan om de kaars in de gaten te houden en zorg ervoor dat deze niet te heet wordt.

Je kunt ook een folietent proberen. Steek de kaars aan en dek deze vervolgens af met aluminiumfolie om dit te bereiken. Maak een gat aan de bovenkant zodat de rook kan ontsnappen.

De folie reflecteert warmte op de kaars, waardoor de was langs de randen smelt in plaats van alleen in het midden. Houd het dus goed in de gaten om oververhitting te voorkomen. Als alle was is gesmolten, gebruik dan een ovenwant of een ander beschermend apparaat om voorzichtig de aluminiumfolie te verwijderen en de kaars uit te blazen.

Uw kaarstunneling kan in sommige omstandigheden te uitgebreid zijn om uw kaars te redden. Hoewel dit misschien ontmoedigend is, belet het je niet om van je kaars te genieten. In plaats daarvan kunt u een kaarsenwarmer aanschaffen, die de was op de bodem van de kaarsenhouder verwarmt.

Een kaarsenverwarmer zal de resterende was voldoende opwarmen om delicate aroma’s te produceren. Dit is zelfs het geval als uw kaarstunneling zo ver is gevorderd dat het niet meer mogelijk is om de lont aan te steken. Dit zijn de manieren om een ​​getunnelde kaars te repareren.

Hoe kaarstunneling te voorkomen

Een manier om het probleem van het repareren van een getunnelde kaars te voorkomen, is door te voorkomen dat het in de eerste plaats gebeurt! Om het tunnelen van kaarsen te voorkomen, is de eerste verbranding essentieel. Omdat was een geheugen heeft, bepaalt de eerste verbranding de straal van de smelt.

Als je een tunnel maakt bij de eerste verbranding, zal de was in de tunnel eerst smelten de volgende keer dat je de kaars aansteekt. Daarna maakt het het dieper en laat het ongesmolten was achter rond de omtrek. Daarom is het van cruciaal belang om de eerste waslaag grondig op te lossen voordat u de kaars bij de eerste verbranding uitblaast.

Zet de kaars bij de eerste keer branden op een tochtvrije plaats, zodat hij gelijkmatig brandt. Controleer het vervolgens elke 30 minuten na het aansteken om er zeker van te zijn dat de eerste waslaag volledig is gesmolten. Hoe dieper de laag, hoe beter.

De benodigde tijd is afhankelijk van het type was dat wordt gebruikt en de grootte van de kaars en lont. Als algemene regel geldt dat voor elke inch kaarsdiameter een uur brandtijd nodig is. Wel moet je de kaars in de gaten houden en pas uitblazen als de eerste waslaag helemaal gesmolten is.

Oorzaken van kaarstunneling

Bij de eerste verbranding steek je je kaars niet goed aan.

De meest voorkomende reden van een kaarstunnel is onvoldoende verlichting tijdens de vroege verbranding. De eerste keer dat je een verse kaars aansteekt, is eigenlijk de meest cruciale. Het beïnvloedt de brandkwaliteit voor alle volgende gevallen.

Je verbrandt het niet helemaal.

Ga er vanuit dat je je kaars de eerste keer goed hebt gebrand. Je hebt hem enkele uren laten branden en de was is volledig gesmolten over het hele oppervlak van de kaars voordat je hem dooft. Kun je het nu de tweede keer voor een kortere tijd laten staan?

Over het algemeen zou uw tweede brandwond niet zo lang moeten zijn als uw eerste. Sterker nog, het is niet aan te raden om je kaars langer dan 4 uur te laten branden. Ook al is het de tweede of derde keer dat je het gebruikt.

Toch geldt dezelfde regel: laat je kaars branden tot het hele oppervlak gesmolten is! Wat als je je kaars maar een half uur laat branden? De wax zal niet helemaal tot aan de rand worden verbrand, wat resulteert in een tunneleffect de volgende keer dat je het gebruikt.

Conclusie

Tunneling is een van de meest voorkomende problemen waarmee mensen worden geconfronteerd met hun kaarsen. Gelukkig kun je er een einde aan maken en je kunt het ook voorkomen. Volg gewoon deze gids die we voor u hebben en u bent klaar om te gaan!