Hoe een vastgelopen hogedrukreinigermotor te repareren? 5 eenvoudige stappen!

Vraagt ​​u zich af hoe u een vastgelopen hogedrukreinigermotor kunt repareren? Volg het stapsgewijze proces van het loskoppelen van de accessoires, het gelijkmaken van de druk, het verwijderen van de kleppendeksels, het draaien van de krukas en het weer monteren.

Vergeet niet dat het voertuig dat stilstaat, vereist dat het weer aan de gang wordt.

Maar meer dan dat, de motor kan vastlopen door geen olie of te laag lopen, bezwijken voor de kapotte distributieriem of oververhitting; aandacht besteden aan deze omstandigheden stopt en vraagt ​​om professionele technici om de functie te herstellen. Maar als de motor afslaat vanwege een verroeste cilinderwand, is een herstart van de motor noodzakelijk zonder deskundige hulp, aangezien dit slechts een overzicht is, lees dit artikel dus maar beter verder!

Als eerste een vastgelopen hogedrukreinigermotor begrijpen

Een vastgelopen motor is het gevolg van verroeste cilinderwanden die ontstaan ​​nadat het voertuig langere tijd niet heeft gedraaid. Het smeermiddel vormt een laagje en loopt door de zwaartekracht weg. Wanneer u de auto uitzet, worden de kleppen op de cilinders geopend, waardoor vochtige lucht vrij in de luchtinlaat kan circuleren. Het gaat dan verder naar de cilinderkop en veroorzaakt condensatie in de cilinderwand, ringen en zuigeroppervlakken.

Weet gewoon dat als je dit lang genoeg laat, de condensatie roest en een vastgelopen motor veroorzaakt. Leer dus hoe u dit probleem het beste kunt oplossen nadat u dit in uw voertuig vermoedt. Het benodigde gereedschap omvat een dopsleutelset, schroevendraaiers, een moersleutelset en een breekijzer, terwijl de benodigde materialen vervangende pakkingen, kruipolie, pen en afplakband en pakkingafdichtmiddel zijn.

Stappen om een ​​vastgelopen hogedrukreinigermotor te repareren

Hieronder staan ​​de stappen om te overwegen hoe u een vastgelopen hogedrukreiniger kunt repareren.

Stap #1. De accessoires loskoppelen

Wat de vele onderdelen buiten het motorblok aandrijft, is de krukas, dus koppel de riemonderdelen en accessoires onder de motorkap los. De waterpomp, stuurbekrachtigingspomp en dynamo zijn onderdelen die de weerstand in een krukas vergroten. Evenzo verlaagt het loskoppelen het vermogen bij het losmaken van de zuigers, waardoor de krukas kan draaien.

Stap #2. De druk egaliseren

Gebruik een stopcontact bij het verwijderen van bougies en het hanteren van meerdere draden, aangezien deze helemaal zijn losgekoppeld. Sluit de draad weer aan op de originele cilinder wanneer u dingen weer bij elkaar plaatst. Verwijder de pluggen die alle druk in de motor wegnemen en duw deze tegen u aan terwijl u werkt aan het vrijmaken van de zuigers. Maar met betrekking tot hoe vaak u een motorkoelvloeistof nodig heeft, hangt het van de gebruikershandleiding af dat u de manier moet bekijken om de motorkoelvloeistof te vervangen.

Stap #3. De deksels in een klep verwijderen

Gebruik de sleutel wanneer u de rest van de borgbouten wilt losdraaien die het deksel in een klep in de cilinderkop vasthouden. Laat de lichamen verwijderen, leg de armen bloot in een rocker en verwijder de moer, waarbij de arm van de rocker behouden blijft. Verwijder daarna de tuimelaars en de stoterstangen worden uit de cilinderkop getrokken. Deze stap helpt de weerstand te verminderen om het handmatig draaien van de krukas te overwinnen.

Stap #4. De krukas draaien

Zoek naar de voorkant van het motorblok in de dwarsgeplaatste motor aan één kant. Het volgende is de zoektocht naar de ronde en harmonische balancer en katrol aan de voorkant die de riem aandrijft. Het midden is de boutkop in elk van de gevallen waarin u de aansluiting op de lange handgreep in een breekstang van de bout moet bevestigen. Draai de bout met de klok mee om de motor vrij te maken.

Laat de motor van de hogedrukreiniger draaien nadat u de rest van de olie in de cilinderwanden en de bougieputten hebt aangebracht. Laat de olie vrij in de zuigerveren werken en doe het opnieuw als het na enkele dagen moet worden aangebracht. Zet het voertuig in de versnelling nadat de auto in handgeschakelde versnellingsbak is en gebruik deze kans om de motor te laten draaien.

Stap #5. Motor weer monteren

Werk aan het opnieuw monteren van de motor nadat u deze hebt losgemaakt en ga door met het vervangen van de pakkingen of afdichtingen die niet zijn afgedekt terwijl u de dingen opent. Zorg ervoor dat de accu is opgeladen bij het starten van de motor. Voorkom beschadiging van de cilinderroest als het niet mogelijk is om de motor te draaien. Beslis of u een revisie wilt uitvoeren om het voertuig daarna te redden. Mogelijk bent u ook geïnteresseerd in probleemoplossing voor hogedrukreinigers.

Enkele oorzaken van een vastgelopen hogedrukreinigermotor

Hieronder staan ​​de oorzaken van een vastgelopen hogedrukreinigermotor.

#1. Waterophoping

Water comprimeert niet hetzelfde als benzine, veroorzaakt soms een vastgelopen hogedrukreinigermotor

#2. Roestophoping

Roest heeft de neiging zich op te bouwen wanneer een voertuig lange tijd niet wordt gebruikt; een vastgelopen hogedrukreinigermotor.

#3. Defecte onderdelen

Defecte onderdelen komen zelden voor, maar wees er altijd van op de hoogte, omdat dit te wijten kan zijn aan onvoldoende onderhoud en olie. Kijk goed naar de motor als er overtollig water in zit.

It’s A Wrap!

Je leert nu hoe je een vastgelopen hogedrukreinigermotor repareert en begrijpt dat deze zich volledig ontwikkelt nadat het voertuig langere tijd heeft stilgestaan ​​zonder draaiende en andere problemen. Volg de stappen ook wanneer u probeert de motor te repareren. Houd rekening met de oorzaken van de vastgelopen motor om het probleem de volgende keer te voorkomen! hoe maak je een houten omheining schoon met een hogedrukreiniger< /a> en hoe een ambachtelijke hogedrukreiniger te starten.