Hoe een verwarmingskern te testen? Een definitieve gids!

Hoe een verwarmingskern testen? Test of het correct werkt door de slangen aan te raken om heet of warm te zijn. Een van deze slangen is misschien wat koeler dan andere, maar niet zo veel.

Een symptoom om op te merken is dat de slang heet is, terwijl de andere koud of koel aanvoelt. In dit geval is de uwe een verstopte verwarmingskern die moet worden doorgespoeld.

U kunt soms de reiniger en perslucht in de verwarmingskern forceren, waardoor de verstopping wordt opgeheven. Probeer dit voordat u de verwarmingskern vervangt. Onthoud dat het vervangen van de verwarmingskern als onderdeel van het HVAC-systeem in het dashboard werk vereist. Verwijder dus de blokkade voordat u een vervanging probeert. Lees dit artikel zonder meer verder!

Eerst de verwarmingskern begrijpen

Wat is een verwarmingskern? Het is een beetje radiator om in het dashboard te zien. De koelvloeistof van de motor gaat hier doorheen terwijl de ventilator de lucht van hoek naar hoek blaast. Als gevolg van dit proces voelt u de warme lucht uit HVAC-openingen komen. De prestaties van de verwarming worden sterk beïnvloed door het probleem met het koelsysteem of de kern van de verwarming. Door het gebruik van stop-leak producten werkt de verwarmingskern niet goed. Als er lekkage is in de koelvloeistof die u probeert te repareren, maar geen warmte of iets dergelijks vermindert, veroorzaakt verstopping in de verwarmingskern het probleem.

Corrosie is ook een reden waarom de verwarmingskern niet correct werkt. De verwarmingskern verstopt, waardoor je recht water in het koelsysteem of koelsysteem vol roest en kalkaanslag loopt. Inspecteer de koelvloeistof en verwijder de radiatordop met een uitstekende motor. De verwarmingskern is niet de eerste die kijkt of er geen verontreinigingen in zitten, maar hij heeft een mooie kleur.

Andere problemen kunnen ertoe leiden dat de verwarmingskern niet werkt als deze er zwart of bruin uitziet en zich vult met roest. Spoel het koelsysteem en de verwarmingskern door als deze verontreinigingen zichtbaar zijn, om problemen in de toekomst te voorkomen. Bekijk en test de verwarmingskern als deze verstopt is met de slangen als ze in de firewall gaan. Kijk naar het schot of de firewall als twee slangen dicht bij elkaar zitten. Deze slangen zijn de aanvoer, terwijl de retourslangen voor de verwarmingskern zijn. Voel deze slangen terwijl de motor warm is en draait.

Nuttig gereedschap Om een ​​verwarmingskern te testen

De temperatuurtesttool, 5811585, is een waardevol en eenvoudig hulpmiddel voor het verwijderen van giswerk bij temperatuurdiagnostiek. Het is nuttig bij het identificeren van een slechte luchtstroom of beperkingen in de overstromingsniveaus van de verdamper en condensor van het systeem, aangezien dit het geval is met de prestaties van het expansieventiel en de openingsbuis, inclusief de ontvangerdroger in een koelmiddelstroom. Bovendien helpt deze tool bij het diagnosticeren van een slechte thermostaat of een geblokkeerde verwarmingskern. Bepaal de goede werking van de thermostaat of de interne restrictie in een verwarmingskern. Sluit een buis aan op de inlaat van de verwarmingskern; ofwel klem je hem op de verwarmingsslang of het blootgestelde metaal terwijl de tweede zich in de uitlaat bevindt.

Een verwarmingskern testen?; Is het slecht?

Dus, hoe test je een verwarmingskern? De verwarmingskern is mogelijk niet zo heet als in uw auto. De verwarmingskern is een kleine radiator in het dashboard, naast de passagierszijde aan de achterkant van het handschoenenkastje. Onder de motorkap aan de passagierszijde van het voertuig bevinden zich twee kleine waterslangen. Ze gaan naar de twee metalen buizen dwars door de verwarmingskern en moeten zich bij de firewall van het voertuig bevinden. De resterende verwarmingskern is niet zichtbaar omdat deze zich precies in het dashboard bevindt.

Een oververhittingsprobleem treedt op als gevolg van een slechte thermostaat, omdat hierdoor de hete koelvloeistof niet in de verwarmingskern en de motor kan circuleren. De radiator raakt niet oververhit en is compleet als er geen koelvloeistof lekt. Vervang de thermostaat indien mogelijk, want het is een gemakkelijke en goedkope gok. Gebruik de juiste temperatuurthermostaat die onder de 195 graden Fahrenheit valt.

Kleine verwarmingsslangen zijn heet, maar er komt geen hete lucht uit de ventilatieopeningen, wat betekent dat de verwarmingskern zich vult met smurrie en roest. Bezoek de dichtstbijzijnde plaatselijke winkel voor auto-onderdelen om een ​​spoelset voor de verwarmingskern te pakken. Het probleem kan ook te wijten zijn aan het feit dat het dashboard de verwarming niet selecteert. De slangen zijn heet onder de motorkap en het systeem heeft koelvloeistof. Het probleem is de elektrische omleidingsdeur die de warmteselectie niet verplaatst. Of de dashboardbediening stuurt het signaal dat de deur beweegt niet in de warmteselectie.

Tekenen na het testen van een verwarmingskern

Er kan een film op de ramen ontstaan, of zelfs een dikke mist die u in de spiegel kunt zien, dit is terwijl u onder een warme douche baadt, wat wijst op een lek in de verwarmingskern. Dit betekent niet dat er stoom op de ramen ontstaat, omdat de koelvloeistof wordt verneveld met een ventilator die uitblaast op de ramen. Dat is wanneer de vloeistof de ramen bedekt, waardoor het moeilijk op te merken is. Dat maakt het moeilijk om het uit te wissen.

Het lek wordt ook opgemerkt vanuit het dashboard dat zich ophoopt op de vloer van de auto op de matten. Het is zichtbaar op de paneelconsole recht voor je. Dit betekent niet dat het uit de ventilatieopeningen komt, het lekt van binnenuit. Het gaat verder langs de scheuren of voegen. Een koelvloeistof die op de plekken lekt, zou betekenen dat een verwarmingskern lekt of verstopt is. Misschien wilt u ook lezen hoe u de verwarmingskern moet doorspoelen.

It’s A Wrap!

Nu leer je verschillende manieren om een ​​verwarmingskern te testen. Maar het is beter om eerst de verwarmingskern te begrijpen en een temperatuurtesttool genaamd 5811585 te gebruiken. En nog belangrijker, let op de tekenen nadat u de verwarmingskern hebt getest. Klik op deze links om gerelateerde artikelen te lezen; weet hoe u de verwarmingskern kunt ontstoppen en hoe u de verwarmingskern kunt omzeilen