Hoe maak je een donatiewebsite? 6 eenvoudige stappen!

Wil je leren hoe je een donatiewebsite maakt? Zo ja, volg dan deze handleiding om de website aantrekkelijker te maken voor potentiële donateurs. U zult zeker een aanzienlijke toename zien van de online ontvangen donaties.

Beschouw je website als een persoonlijke assistent. Stel het goed in om gemakkelijk veel donaties te ontvangen. Ook wordt het voor hen gemakkelijk om online te doneren. Bovendien elimineert het het administratieve werk dat gepaard gaat met het verwerken van de donatie.

Ga aan de slag met deze zes eenvoudige stappen die u kunt volgen bij het opzetten van uw donatiewebsite.

Stappen om een ​​donatiewebsite te maken

#1. Maak een pagina voor donatie

Wat is er met een donatiepagina? Het dient zijn doel als een verkooppraatje op een enkele pagina. Het bevat alle essentiële informatie die nodig is. Op deze manier kunnen ze doneren aan de organisatie die je hebt opgebouwd.

Op deze pagina wordt iemand doorverwezen nadat hij is gevraagd om te doneren. Maar weet vooral dat de menselijke hersenen erop zijn ingesteld om ons een goed gevoel te geven. is waar als het gaat om doneren. Daarom, alles wat heeft gedaan om dergelijke gevoelens te vergroten, verhoogt ook uw donaties.

Missie

Dit deel informeert potentiële donateurs over het bestaan ​​van uw organisatie. Het overtuigt hen verder van de redenen om te doneren. Het is gewoon het belangrijkste dat donoren willen weten voordat ze doneren.

Branding

De merkdonatiepagina’s zullen waarschijnlijk zevenhonderd procent meer donaties ontvangen dan de generieke. Het is gebaseerd op een onderzoek onder 45.000 non-profitorganisaties. Ten eerste worden merkdonatiepagina’s betrouwbaarder.

Verhaal van iemand die geholpen heeft

Het is een goed idee om de afbeelding te plaatsen van iemand die door uw organisatie is geholpen. Daar hoort ook het verhaal van vrijgevigheid bij. Ze kunnen het verhaal en het beeld van een enkele persoon beter identificeren dan een groep mensen.

Uitsplitsing van de donatie

Het komt op de tweede plaats na de essentiële informatie die een donor graag wil weten. Het gaat erom te beslissen of ze willen doneren.

Een persoonlijk bericht van het bestuur of de voorzitter

Een expert in paginadonatie suggereert dit.

Maak het doel om een ​​donatie te vragen haalbaar

Sommige donatiepagina’s vergeten vaak om een ​​donatie-exemplaar te vragen. Maar mensen zouden eerder doneren als ze erom zouden worden gevraagd. Wanneer u dit doet, vermijd dan de zogenaamde fondsverplettering. Het gaat om het gebruik van abstracte of grote getallen. Het zal hen niet langer uitnodigen om te geven.

Plaats niet zoiets als “doneer $ 20 om een ​​einde te maken aan enorme honger”. Dit motiveert hen niet om te geven, omdat het geen verschil maakt.

Het is beter om alleen haalbare doelen te presenteren. Het is oké om in plaats daarvan “doneer $ 20 om onze organisatie te helpen $ 1000 aan voedselpakketten te sturen in nog steeds ontwikkelingslanden.”

#2. Verzamel donorinformatie via een donatieformulier

Het maakt deel uit van het maken van een donatiewebsite. En dat is wat succesvolle non-profitorganisaties doen. De donorgegevens worden bijgehouden in een database. Er wordt alleen om enkele herhaalde donaties gevraagd. Het verhoogt de donaties verder. Zo’n dertig procent van de nieuwe donateurs doneert ook weer. Het geeft tijd om nieuwere donoren te vinden.

Verzamel direct de informatie van donateurs. Koppel het donatieformulier aan de contactdatabase. Zorg ervoor dat u deze velden hieronder opneemt.

  • Voornaam & achternaam
  • E-mail & adres
  • Telefoonnummer

#3. Stel bedankberichten en geautomatiseerde belastingontvangsten in

Deze stap is gericht op het verhogen van de donaties en het besparen van meer tijd. Automatiseer zaken met behulp van de software. Het programma WildApricot kan automatisch een belastingbewijs versturen. Een bedankbericht wordt direct verzonden naar iemand die aan uw website doneert.

#4. Maak er een deelbare donatiepagina van

Maak er een doel van dat uw donatiepagina deelbaar is. Op die manier worden meer mensen erover geïnformeerd, waardoor ze zullen doneren. Om u te helpen meer inzicht te krijgen, moet u weten hoe u een donatie kunt opzetten voor succes bij inzamelingsacties.

Voeg iets toe als tweetable aan de donatiepagina

Tweetable betekent een vooraf geschreven tweet. Iemand kan er gemakkelijk op klikken. En het kan worden gedeeld met Twitter-volgers.

Vraag ze het te delen op Facebook

Voeg een deelknop toe zodat mensen uw donatiepagina kunnen delen. Het zal mensen vragen om het te delen, wat leidt tot een toename van donaties.

#5. Een donatieknop voor een website toevoegen

Vergeet niet op elke webpagina een “doneerknop” toe te voegen. Het is vaak te vinden in het menu of bovenaan. Op deze manier zullen mensen die uw site bezoeken niet vergeten te doneren. Ze zullen ook snel de donatiepagina vinden. Ze kunnen uw nieuws lezen en een aankomend evenement bekijken. Maar ze zullen hun donatie niet missen.

#6. Leid verkeer naar de donatiepagina

Experts bevelen de tachtig over twintig regel vaak aan als marketingtip. De twintig procent wordt gebruikt voor het maken van content. De rest is de tijd die wordt besteed aan het promoten ervan. Het internet heeft veel rommel. Het zal u ertoe aanzetten meer tijd te besteden aan het promoten van de uwe.

Promoot uw donatiepagina nadat deze is gepubliceerd. Promoot het in maanden met zo’n hoge en natuurlijke trend. Dit maakt het gemakkelijker om veel verkeer op de donatiepagina te krijgen.

Sociale media

Plan de berichten op sociale media met behulp van de Hootsuite-versie. Dus het is wanneer je om donaties vraagt.

Geplande e-mails

Voorgeschreven e-mails zijn goed voor het vragen om donaties – plan om ze maandenlang automatisch te verzenden. Nogmaals, er kunnen veel tools worden gebruikt om dit in te stellen.

Blog

Laat deze blogposts publiceren met spannende verhalen. Voeg een link toe voor de donatiepagina waarin om donaties wordt gevraagd. Zelfs vaste lezers zullen er meer over te weten komen. Ze doneren dan terwijl ze nog aan het lezen zijn. Als ik jou was, lees dan hoe je geld inzamelt met een blog.

Afsluiten!

Volg deze zes eenvoudige stappen voor het maken van een donatiewebsite. Met slechts een kleine aanpassing blijft de donatie binnenstromen. Blijf uw donateurs, sponsors en leden om donaties vragen. Vergeet ze nooit allemaal op te nemen als onderdeel van een succesvolle donatiewebsite! Bekijk voor meer donatieartikelen hoe u een donatiecampagne start en hoe u een donatieverzoek beleefd afwijst. Bedankt voor het langskomen!