Hoe werkt autoverwarming? 5 geweldige feiten!

Vraag je je af hoe de autoverwarming werkt? Zoals wij mensen dol zijn op leren en het delen van kennis en feiten.

Een interessant feit over de autoverwarming is dat deze al werd geïntroduceerd voordat de auto-airco werd uitgevonden. En de structuur van de verwarming is net een klein beetje veranderd sinds de introductie in de auto’s.

Dit artikel is een compleet pakket over de autoverwarming, aangezien het het verwarmingsmechanisme, het onderhoud en de identificatie van enkele veelvoorkomende problemen omvat. De thermostaat, waterpomp, koelvloeistof en radiator dragen bij aan het verwarmen van de autocabine en het koelen van de automotor.

Feiten overHoe autoverwarming werkt

De autoverwarming houdt je warm tijdens het woon-werkverkeer om je rit gezellig en comfortabel te maken. Deze gids over hoe de autoverwarming werkt, kan ook worden genoemd als hoe de motor van een auto koelt. Omdat de primaire functie van de verwarming is om warme lucht uit de motor te zuigen en deze in uw auto te blazen.

#1. Locatie van verwarmingsonderdelen en hun functie

In deze sectie vertellen we u de functie en locatie van elk onderdeel van de kachel. De verwarmingskern bevindt zich in het dashboard of op de HVAC-behuizing in de buurt van de firewall van de auto. Het lichaam heeft een inlaat en uitlaat voor de beweging van koelvloeistof. De regelklep van de verwarming speelt een andere essentiële rol door de hoeveelheid koelvloeistof die door de verwarmingskern stroomt te regelen. Deze klep kan zich op elk van de verwarmingsslangen bevinden.

#2. De hele procedure

Wanneer u de verwarming inschakelt vanaf het HVAC-bedieningspaneel van uw auto, stuurt de automotor koelvloeistof naar de radiator als de thermostaat dit toestaat. De thermostaat gaat pas open als de motor tot een bepaalde limiet is opgewarmd. Na het bereiken van de radiator of de verwarmingskern, wiens functie het is om de warmte uit te wisselen, circuleert de koelvloeistof en een ventilatormotor stuurt de hete lucht de auto in.

#3. Goed onderhoud

Elke autobezitter die de verwarming regelmatig gebruikt, moet weten dat het verwarmingssysteem van uw auto rechtstreeks is verbonden met het koelsysteem van de automotor, zoals een verwarmde machine of een verwarming die koele lucht blaast. Elke keer dat u voor het onderhoud en de controle van uw auto gaat, vergeet dan niet om het verwarmingssysteem te controleren, omdat het kwetsbaar is voor het leven van de auto. Deze onderdelen van het voertuig dienen in perfecte staat te zijn.

Thermostaat: De thermostaat moet correct openen en sluiten, omdat dit onderdeel het meest verantwoordelijk is voor de koelvloeistofstroom en warmteoverdracht.

Waterpomp: De waterpomp moet de koelvloeistof effectief laten circuleren.

Radiator & verwarming: De radiator en verwarmingskern van de auto moeten vuilvrij en lekvrij zijn om het voertuig te verwarmen.

#4. Vervang/vul de koelvloeistof

Zoals je hierboven leest, is de rol van koelvloeistof om de cabine op te warmen de belangrijkste. Maar u moet ook weten dat u de koelvloeistof moet bijvullen na een reis van bijna 30.000 mijl. Uw auto en autoverwarming zullen blij en ontspannen zijn als u de koelvloeistof regelmatig ververst. De koelvloeistof plus water moet de maximale temperatuur van 32 graden Fahrenheit in uw auto hebben om ongemak met betrekking tot de autoverwarming te voorkomen. En het woon-werkverkeer wordt superleuk, ongeacht het weer buiten.

#5. Voordat u de verwarming aanzet

Zoals u al weet, is de verwarming aangesloten op het koelsysteem van de motor. De thermostaat gaat open om de koelvloeistof door te laten stromen wanneer de motor warm wordt. De temperatuur van de omgeving heeft ook invloed op de tijd die nodig is om de automotor en de verwarming op te warmen. Zo warmt de machine bijvoorbeeld snel op in een warme ruimte in vergelijking met een lage temperatuur. Misschien wilt u ook lezen over autoverwarming die geen warme lucht blaast.

Waarom werkt uw autoverwarming niet?

De verwarming van uw auto werkt niet als een van deze onderdelen een probleem heeft:

Motor

Als u merkt dat de verwarming koude of halfkoude lucht blaast, kan de reden zijn dat de onverwarmde motor geen koelvloeistof kon leveren.

Verwarmingskern

Sommige stroperige koelvloeistof hoopt zich op in de verwarmingskern, waardoor de weg en hete lucht worden geblokkeerd. Als alternatief hebt u misschien de verwarmingskern aangesloten en laat deze de koelvloeistof niet door en kunt u de hete lucht in uw auto niet ontvangen.

Blowermotor

Soms is de ventilatormotor versleten en weigert te functioneren. De koelvloeistof kan in deze toestand niet bewegen en de auto blijft van binnenuit koud. Er kunnen 7 redenen zijn waarom uw autoverwarming niet goed werkt, en u moet altijd overwegen om deze te controleren.

It’s A Wrap!

We hopen dat u begrijpt hoe de autoverwarming werkt en dat u kleine problemen in uw auto kunt oplossen. De dingen om ons heen kennen, verbeteren en veranderen is ontspannend en maakt ons leven productief en leuk. De informatie vult ons leven met zo’n vreugde die komt na het hebben van een met chocolade gevulde lavacake. Misschien wilt u gerelateerde artikelen lezen; weet waarom mijn autoverwarming niet werkt en hoe ik de autoverwarming sneller kan opwarmen.