Hoe werkt de verwarming in een elektrische auto? Ken deze geweldige dingen!

Hoe werkt de verwarming in een elektrische auto? Het zet de warmte die het voertuig genereert in de batterij om en verplaatst deze naast de cabine.

Twee soorten verwarming zijn wat een elektrische auto heeft; de eerste is een weerstandsverwarmer en de tweede is een warmtepomp. De elektrische auto heeft geen motor die op gas wordt aangedreven om meer warmte op te wekken. Het heeft een verwarming nodig om het interieur van het voertuig te verwarmen.

Koud weer vermindert het beste de efficiëntie van een elektrische auto, vergelijkbaar met gewone voertuigen. Het voertuig verbruikt meer energie als het koud wordt, ook wel bekend als de vermindering van het rijbereik waar eigenaren van elektrische auto’s mee te maken hebben omdat ze in koudere klimaten leven. De batterij van de elektrische auto moet rijden en speelt een rol bij een rijervaring zoals het verwarmen van de auto, het koelen en het verwarmen van de batterij als deze koud is. Er is inderdaad zoveel meer te leren, dus het is het beste om verder in dit artikel te duiken over de verwarming die in een elektrische auto werkt en waarom deze nodig is.

Hoe de verwarming werkt in een elektrische auto

Desalniettemin zijn alle gebruikte energieën niet bedoeld om te rijden. Bovendien heeft de accu in de elektrische auto geen overtollige warmte, net als de reguliere motor. Daarom is verwarming van het auto-interieur indien nodig. Er zijn twee soorten kachels wat betreft: warmtepompen en resistieve kachels. De meeste elektrische auto’s hebben resistieve verwarmingen, maar warmtepompen zijn zo populair geworden. Beide kacheltypes hebben de energie zodat de batterij zal werken.

#1. Verwarmingspompen

De warmtepompen zijn populair voor het vervangen van resistieve kachels in elektrische auto’s. Deze zijn waarschijnlijk efficiënter bij het gebruik van energie bij het verwarmen van het interieur van het voertuig. Het systeem duwt in wezen warme lucht in het voertuig. De warmte wordt gegenereerd terwijl de batterij werkt. De warmte geldt voor hergebruik in andere delen van de auto. De warmtepomp krijgt ook de warmte en verspreidt deze. Desalniettemin is de verwarmingspomp efficiënter dan de resistieve verwarming, die warmte genereert om het voertuig te verwarmen. De verwarmingspomp produceert echter geen warmte, maar verplaatst deze.

Bovendien zet de verwarmingspomp stroom om in warmte en wordt er geen energie verspild. De energie komt nog steeds van de batterij, maar deze genereert geen warmte. Het gebruikt minder elektriciteit als het draait. Het gebruikt ook een derde van de energie als weerstandsverwarmer. De verwarmingspomp regelt de temperatuur. De verwarmingspomp pompt in wezen extra warmte weg van de batterij. Het houdt de accu op de meest gunstige temperatuur, wat gunstig is bij het opladen van de accu. Er is minder uithardingstijd.

#2. Weerstandsverwarmers

Deze verwarmingstypes maken gebruik van vergelijkbare technologie als de ruimteverwarming in een appartement. Het nadeel is dat ze tijdens het gebruik elektriciteit gebruiken. De elektriciteit wordt afgevoerd in de batterij. Bij kouder weer werkt de batterij van de elektrische auto in een aanzienlijk kleiner bereik en een verminderde capaciteit. Mogelijk bent u ook geïnteresseerd in wat de goedkoopste elektrische kachel is om te gebruiken.

De manier waarop verwarming werkt in een elektrische auto bij koud weer

De batterij van de elektrische auto is minder waarschijnlijk efficiënt bij kouder weer. Verwarm de batterij in plaats daarvan voordat u begint te rijden. Net als de accu van een gewone auto, loopt de energie in de hele koudere maanden leeg. Elektrische auto’s verliezen bij koud weer een deel van hun actieradius, zo’n 30 procent. De verwarming maakt gebruik van een batterij bij het verwarmen van een voertuig. Maar hoe werkt de verwarming in een elektrische auto dan tijdens het koudere weer?

  • De resistieve verwarming start snel en ze beginnen te werken wanneer u de auto draait, aangezien deze warmte genereert om warmte naar het interieur te brengen. De batterij levert de kachel de energie die hij nodig heeft om te werken.
  • Warmtepompen hebben tijd nodig. Maar toen konden de warmtepompen niet meteen werken tijdens het koude weer, omdat ze hetzelfde opwarmen als de batterij. Ze gebruiken elektriciteit om te werken, maar de warmte wordt er niet uit gegenereerd. In plaats daarvan gebruikt het warmte afkomstig van de batterij zelf. De warmtepomp en de batterij zijn beide uitstekend.
  • Voorbehandeling. De meeste elektrische voertuigen bieden veel opties, waarbij de auto en de batterij eerst worden opgewarmd voordat u deze gebruikt. Doe dit nadat u hem in de oplaadpoort heeft gestoken, omdat dit gunstig is omdat de batterij bij gebruik geen extra energie verbruikt.
  • Elektrische auto’s lijken misschien niet wijdverbreid in de koudere streken, zoals dit waar is, zoals in Californië met warm weer het hele jaar door. Ook de vermindering van de actieradius van de elektrische auto blijft consistent. Maar ondanks dit is de elektrische auto nog steeds een populaire keuze in koudere klimaten, omdat deze efficiënt en functioneel is bewezen.

It’s A Wrap!

Nu leer je het antwoord op de vraag: “hoe werkt de verwarming in een elektrische auto?” Maar ken de resistieve verwarmingen en de verwarmingspompen in dit opzicht. Het is ook hetzelfde om te leren hoe de verwarming werkt in een elektrische auto bij koud weer. Veel dingen kunnen invloed hebben op de manier waarop het in dit opzicht werkt! Leer dus hoe de verwarming het beste kan werken in uw elektrische zorg, in het voordeel van u en uw gezin. Misschien wilt u gerelateerde artikelen lezen; weet hoe u de verwarming van uw auto heter kunt maken en hoe u de verwarming in de auto kunt bevestigen.