Waar bevindt zich de verwarmingskern? Lees deze geweldige feiten!

Vraag je je af waar de verwarmingskern zich bevindt? De verwarmingskern lijkt een compacte radiator te zijn die onder het dashboard van het voertuig zit en daarom is gemaakt van een elektrische aluminium en koperen buis met koelribben die het oppervlak vergroten.

Bij terugkeer naar het koelcircuit van de motor gaat verwarmde koelvloeistof door de verwarmingskern en geeft warmte af. De ventilator van het ventilatiesysteem van de auto blaast lucht via de verwarmingskern om warmte van het koelmiddel naar de passagierscabine over te brengen, die via verschillende ventilatieopeningen in het voertuig wordt gepompt.

Om de verwarmingskern te vinden, heb je onder andere jacks, een connectorset, een sleutel, een pincet, een opvangbak en doeken nodig. Naast een nieuwe verwarmingskern heb je ook koelvloeistof nodig. Verwarmingskernkabels en slangaansluitingen kunnen nodig zijn. Dit is slechts een overzicht. Lees verder om meer te ontdekken.

Waar bevindt zich de verwarmingskern?

U wilt dus weten waar de verwarmingskern zich bevindt. Misschien is de meest eenvoudige techniek om een ​​verwarmingskern te vinden, eerst uit te zoeken waar deze zich bevindt.

De verwarmingskern bevindt zich in zoveel auto’s in het dashboard. Een verwarmingskerneenheid zou te vinden zijn in de motorruimte van sommige voertuigen, over het algemeen grotere bussen en pick-ups.

U kunt eenvoudig een slang van de verwarmingskern vinden als u weet waar de verwarmingskern zich in de auto bevond. Als de verwarmingskern zich op de een of andere manier in het dashboard bevond, zoek dan naar slangen op de firewall.

U moet in het motorcompartiment zoeken naar de verwarmingseenheid als deze daar is. Het kan ingewikkeld zijn om verwarmingskernen in dashboards te repareren. Afhankelijk van de configuratie van de motorruimte kan het moeilijk zijn om een ​​slang van de verwarmingskern te ontdekken. Het kan zijn dat u problemen ondervindt bij het vinden van de slangen als er niet veel ruimte is tussen de motor en de firewall. In zeldzame gevallen kan het nodig zijn om vanaf de bodem te kijken met een zaklamp.

Als u zoekt naar twee kleine slangen die zich in de motorruimte uitstrekken, kunnen de verwarmingsslangen meestal worden gevonden waar ze zich bij de firewall aansluiten. De kousen kunnen dan worden getraceerd naar tegenoverliggende uiteinden, meestal verbonden met een thermostaatbehuizing, een radiator of T-connector. Men kan af en toe de slangen in de andere richting volgen als gebruikers de firewall niet kunnen zien en ernaar kunnen zoeken.

Een verwarmingsslang is meestal een slang met een eenvoudige diameter met een lengte van 1⁄2 tot 3⁄4 inch die is gekoppeld aan de radiator. Evenzo, als u een kleine leiding vindt die door de behuizing van de thermostaat loopt, kan dit de kernslang van de verwarming zijn. Een verwarmingskernleiding kan worden gelokaliseerd met behulp van een op de motor aangesloten slang of T-verbinding. Het vinden van een verwarmingskernslang was meestal eenvoudig als de auto een verwarmingseenheid had.

Dit is over het algemeen een prominente doos met twee slangen met een kleine diameter die aan één kant van het motorgebied lopen. Het zijn hoogstwaarschijnlijk de verwarmingsslangen. Mogelijk kunt u de kernlijn van de verwarming onder bepaalde omstandigheden eenvoudig vinden door naar de verwarmingsregelaar te zoeken. Een koelvloeistoftoevoer naar de verwarmingskern wordt geregeld door een binnenklep die eigendom is van een gemotoriseerde draad van de firewall. Je hebt een van zijn verwarmingskernslangen gevonden als je deze kabel kunt ontdekken en deze naar de klep kunt volgen. Mogelijk bent u ook geïnteresseerd in de vervangingskosten van de verwarmingskern.

Werkingsprincipe verwarmingskern

Een verwarmingskern en een ventilatormotor zijn essentiële onderdelen van het verwarmingssysteem van een auto. Een verwarmingskern is een kleine radiator die in het voertuig wordt geplaatst en die op dezelfde manier werkt als een radiator. Deze is, net als een radiator, verbonden met de airconditioning van de motor door middel van inlaat- en uitlaatslangen. De waterpomp verdeelt warme koelvloeistof in de verwarmingskern en talrijke kleine pijpjes wanneer de motor wordt verwarmd.

Wanneer de verwarming is ingeschakeld, wordt de lucht over de verwarmde buizen en bladen geperst, waardoor deze worden gekoeld en de warmte van de omringende lucht wordt overgedragen. De verwarmde lucht wordt via de HVAC-kanalen geduwd terwijl de koelvloeistof terugkeert naar de motor. Mensen hebben zelfs niet snel HVAC-warmte terug op een erg koude nacht. Omdat het lichaam koud is of de bedrijfstemperatuur niet heeft bereikt, is er geen warmte om uit te wisselen met de luchtstroom bij de verwarmingskern, en het enige dat je uit de luchtkanalen krijgt, is ongenoegen.

De tekenen van de gebroken verwarmingskern

De tekenen van een defecte verwarmingskern waren eenvoudig. Spuiten of misschien een plas koelvloeistof die de vloerbedekking in de voetenholtes bevochtigt, zijn de meest zichtbare indicatoren. Een sterke geur van koelvloeistof in het interieur is ook een betrouwbare indicator. Dan is er nog de kwestie van de afwezigheid van warmte. En als u geen hete lucht ervaart nadat de motor is opgewarmd en de verwarming is ingeschakeld, is de verwarmingskern waarschijnlijk geblokkeerd. Een andere indicator is een mistige bril, die aangeeft dat de ontdooier niet goed werkt, en een plakkerige substantie onder het glas van de ontdooiinlaten. Ten slotte kunnen gebruikers een oververhitte motor opmerken wanneer de koelvloeistof geleidelijk uit het systeem lekt.

It’s A Wrap!

We zijn verheugd om te weten dat u hebt geleerd waar de verwarmingskern zich bevindt. Het lokaliseren van een verwarmingskern is niet moeilijk als u de bovenstaande details over het ontdekken van een verwarmingskern aandachtig leest. Misschien wilt u ook lezen hoe u de verwarmingskern kunt omzeilen en hoe u een verwarmingskern kunt testen. Bedankt, vrienden, om bij ons te blijven.