Waarom blaast autoverwarmer koude lucht? 7 verrassende redenen!

Waarom blaast de autoverwarming koude lucht? De autoverwarming blaast om vele redenen koude lucht, waaronder onvoldoende koelvloeistof, problemen met de verwarmingskern, verstopte of kapotte verwarmingsregelaars, disfunctionele thermostaat, waterlekkage, losgekoppelde of verloren luchtinlaatslang, lekkende of verstopte verwarmingskern.

Dit autoprobleem kan om vele redenen mensen achter hun oren krabben. Als de autoverwarming plotseling koude lucht uitblaast en midden in de winter niet warm wordt, is dat iets om je gefrustreerd van te maken. Een onbetrouwbare autoverwarming kan de wintermaanden zelfs ondraaglijk maken. Laten we dus dieper ingaan en elk van de redenen begrijpen waarom de autoverwarming koude lucht blaast.

Redenen waarom uw autoverwarming koude lucht blaast

Dit zijn de redenen waarom uw autoverwarming koude lucht blaast.

#1. Onvoldoende koelvloeistof

Het voertuig gebruikt koelvloeistof bestaande uit 50 procent water en 50 procent antivries die de motor afkoelt, vooral in de zomermaanden. In de winter begint de koelvloeistof na het opvoeren van de verwarming in de motor en de verwarmingskern en blaast de warme lucht in de auto. Dat ontspannen gevoel wordt gevoeld in de paar minuten dat de motor warm is. De koelvloeistof warmt op en geeft warmte af aan de binnenkant. Bij koele lucht die continu uitblaast, moet u het koelvloeistofpeil controleren. Een auto met weinig koelvloeistof vermijdt het sturen van warmte naar de verwarmingskern, waardoor warme lucht ontstaat.

#2. Kernproblemen met verwarming

Problemen met autoverwarming worden vaak geassocieerd met de complexiteit van de verwarmingskern. Het koelmiddel stroomt niet correct door de verwarmingskern en de lucht in een ventilatormotor bereikt het niet. Of er treedt een kleine verstopping van de verwarmingskern op. De verwarmingskern is een koelsysteem dat lijkt op een compacte radiator. Het bestaat uit buizen van aluminium of messing die de hete koelvloeistof naar binnen en naar buiten voeren, naast ventilatoren die de warmte in de koelvloeistof verspreiden.

De verwarmingskern is degene die verantwoordelijk is voor het ontdooien van het voertuig, inclusief verwarming. Het bevindt zich meestal in het achterste deel van het dashboard. Uw auto die geen warme lucht naar de cabine blaast met een acceptabel koelvloeistofniveau, veroorzaakt een probleem met de verwarmingskern. Pas op voor mogelijke tekenen als er iets mis is met de kern van de autoverwarming. Deze symptomen kunnen een zoetgeurende en fruitige geur zijn, mist in de auto, een auto die zeer snel koelvloeistof verbruikt en oververhitting van de motor.

#3. Verstopte of kapotte bedieningselementen van de verwarming

De bedieningsknoppen kunnen stoppen met werken nadat ze zijn vastgegroeid. Vervanging van de bedieningsknoppen is noodzakelijk met acceptabele koelvloeistofniveaus, maar zonder problemen met de verwarmingskern. Dit ventiel bevindt zich direct onder de afzuigkap en fungeert als schakelaar die de verwarming aan- en uitzet. Het voertuig kan vast komen te zitten als het koele lucht naar de cabine blaast als het onderdeel niet correct werkt.

#4. Disfunctionele thermostaat

Zelfs als u de motor verwarmt, komt de thermostaatmeter in de “C” al overeen met een beschadigde of disfunctionele thermostaat. Dit gedeelte dat de auto niet signaleert met een warme motor, zou betekenen dat de koelvloeistof niet overstuurt en geen warmte afgeeft. Dan blijft de lucht kalm; de thermostaat is een goedkope en gemakkelijke oplossing. Installeer een nieuwe thermostaat als je wilt dat het apparaat snel weer werkt.

#5. Waterlekkage

Dit is nog een reden waarom uw autoverwarming koude lucht blaast, aangezien er veel secties zijn waar lekken optreden, dus controleer de radiator, waterpomp en slang op verdere schade. Elk van deze drie die optreden als ze lekken, is te wijten aan een slecht functionerende autoverwarming. Het is een praktische autoverwarming die zorgt voor een aangename en verwarmende winter. Als deze problemen optreden, bel dan een betrouwbare autoreparatiewerkplaats. Men kijkt goed naar het verwarmingssysteem en lost de problemen met de autoverwarming meteen op. Negeer het probleem nooit, anders kan het onderweg goedkope en belangrijke problemen opleveren.

#6. Losgekoppelde of losgemaakte luchtinlaatslang

Indien aangesloten onder de motorkap, controleer de staat van de luchtinlaatslang. De rubberen slang brengt frisse lucht in de motor en begint buiten correct te lopen en goed te ademen, omdat dit nodig is om de machine warmte te laten afgeven terwijl deze brandstof in de cilinders verbrandt. Als u rondrijdt zonder dat er een slang is aangesloten, kan de auto oververhit raken en mogelijk niet zo goed presteren als nodig is, omdat u niet wilt dat dit gebeurt. Dus, maak dingen vast die verbonden of los lijken te zijn om te weten of het de situatie oplost. Misschien wilt u ook lezen hoe u de autoverwarming sneller kunt opwarmen.

#7. Vastgelopen verwarmingsregelklep

Waarom blaast de autoverwarming koude lucht? Het is ook omdat een gesloten regelklep van de verwarming ervoor zorgt dat het voertuig wat koele lucht blaast in plaats van warme lucht. Open dit niet als je geen ervaring hebt met het repareren van de binnenste auto. Of anders kan het schade aanrichten, of je kunt jezelf bezeren als het wordt verbrand door hete stoom. De beste oplossing is om het te inspecteren met professionele hulp. Reinig het ook indien nodig om het correct te repareren en laat het opnieuw opwarmen.

It’s A Wrap!

Nu leer je de vele redenen waarom autoverwarming koude lucht blaast. En op het moment dat het zich voordoet, moet u aan deze redenen denken om u te helpen het probleem op te lossen. Als je het niet zelf kunt repareren, bel dan een professionele autowinkelspecialist of laat ze het naar hun locatie brengen om het meer te repareren. Op die manier keert het terug naar zijn werkende staat. Klik op deze links om gerelateerde artikelen te lezen; weet hoeveel u de autoverwarming en de autoverwarming moet repareren die geen hete lucht blaast.