Wat is een verwarmingskern in een auto? 5 verrassende tekenen van een slechte verwarmingskern!

Wil je weten wat een verwarmingskern in een auto is? Maak je geen zorgen; je bent op de juiste plek aangekomen. Een verwarmingskern is een kleine radiator die eerst verwarmde koelvloeistof van de motor gebruikt om het interieur van de auto te verwarmen. De slangen in het koelsysteem stromen koelvloeistof door de verwarmingskern en de motor en een ruime koelvloeistofradiator achter de motorkap.

Een defecte verwarmingskern is een typische oorzaak van vocht in de voorste voetboringen, stoom uit het ventilatiesysteem en aanzienlijke beslaan van het binnenglas.

Een ander symptoom van falen is een aangename koelvloeistofgeur. De reparatieprijs wordt voornamelijk bepaald door arbeid, of je nu snel een kern uit de cabine of de motorruimte kunt halen. Een ventilatormotor is een van de elementen van de verwarmingskern en blaast warme lucht de cabine in. Het heeft ook buizen of verwarmingsbuizen voor het transporteren van het hete koelmiddel. Blijf lezen voor meer informatie!

Werkingsprincipe van een verwarmingskern in een auto

De werking van een verwarmingskern is eenvoudig, omdat deze afhankelijk is van slechts een paar functionerende onderdelen. Het werkt op een verbrandingsmotor die een water-antivriescombinatie gebruikt om de mechanische onderdelen te koelen. Als gevolg hiervan gaat de verwarmde koelvloeistof naar boven en naar boven om de auto tijdens het koelen binnen warm te houden. Zo werkt het systeem.

Een thermostaat regelt de warmte die verloren gaat als de motor eenmaal is opgewarmd. De kleppen regelen de luchttemperatuur die de cabine van het voertuig bereikt en regelen de hoeveelheid koelvloeistof die door de verwarmingskern stroomt. Het mechanisme stelt bestuurders in staat om de ventilatieopening of deuren op afstand te bedienen in sommige motortypes, meestal met behulp van een handgreep of een draaiknop. De kleppen of deuren worden bestuurd door weerstanden en elektromagnetische actuatoren in complexere systemen – dit helpt bij het leveren van lucht op de gewenste temperatuur van de persoon. Door de werkingsprincipes te lezen, leert u wat een verwarmingskern in een auto is.

Tekenen van een slechte verwarmingskern

Dezelfde problemen die koelingsstoringen veroorzaken, kunnen ook van invloed zijn op de kernprestaties van de verwarming. Door onvoldoende koelvloeistofdoorstroming kunnen bijvoorbeeld obstructies of openingen in de radiateur de motor oververhitten. Bovendien kan de hete vloeistof onder tal van omstandigheden uit de verwarmingskern ontsnappen als gevolg van verstoppingen of defecte besturingen.

Gaten, aan beide kanten, voeren de koelvloeistof snel af, waardoor de auto verbrandt en de thermostaat defect raakt. Bovendien bevatten koelvloeistoffen zure componenten die aanzienlijk bijdragen aan onzuiverheden en lekken in beide temperatuurregelcircuits. Het valt niet te ontkennen dat de kernproblemen van de verwarming snel moeten worden aangepakt om escalatie en schade aan de motor te voorkomen. Regelmatig reinigen en onderzoeken helpt om problemen vroegtijdig op te sporen.

#1. Mist op de voorruiten

Als u een plakkerige laag aantreft die mistige plekken op elk van de autoruiten vormt, kan dit maar één ding betekenen: lekkage van de verwarmingskern. Koelvloeistofspray vermengt zich met warme vochtige lucht die in het voertuig wordt geperst, droogt en blijft als plakkerige nevel op kille glazen ruiten liggen. Hier zijn de 4 redenen waarom de voorruit beslaat.

#2. Defecte verwarming

Telkens wanneer de kachel volledig stopt met werken door een verstopping in de koeling. Het zal waarschijnlijk ook niet in het netwerk worden doorbroken of dit gebeurt, maar de verwarmingskern zou het moeilijk hebben om te werken.

#3. De ventilatieopeningen blazen koude lucht

Hete lucht kan via scheuren en gaten in de cabine naar buiten gaan, waardoor de totale luchttemperatuur die binnenkomt, daalt. Inspecteer de vloer waarop u hebt geparkeerd op gemorste koelvloeistof. Een vochtige reizigersvloer kan ook wijzen op een defecte verwarmingskern. Een defecte drukschakelaar of mengdeur, die verantwoordelijk is voor het mengen van de warme verwarmingslucht met de koude buitenlucht, kan ook koelere lucht uit de verwarming veroorzaken.

Klik op deze links om gerelateerde artikelen te lezen; weet waardoor de autoverwarming koude lucht blaast en waarom mijn autoverwarming koude lucht blaast.

#4. Ongewone aangename geur

De suikerachtige lucht die uit de verwarmingskleppen stroomt, duidt op een breuk in de verwarmingskern. Daarnaast ruik je een koelvloeistof met een fruitige geur. Dit geeft aan dat de verwarmingskern defect is en dat het koelsysteem van uw voertuig defect is.

#5. Het koelvloeistofpeil is altijd laag

De opgeblazen verwarmingskern kan ertoe leiden dat klanten de koelvloeistof regelmatig bijvullen. Scheuren of lekken in het koelsysteem van de auto kunnen de oorzaak van het probleem zijn. In deze scenario’s wordt het koelsysteem beïnvloed.

Wat gebeurt er als een verwarmingskern defect raakt? Is het toegestaan ​​om met zo’n defecte verwarmingskern te reizen?

De lekkage van het koelsysteem van het voertuig, de opgeblazen verwarming of een defect is de reden waarom de verwarmingskern faalt; je moet het meteen aanpakken. U wilt niet iets over het hoofd zien dat uw motor in gevaar kan brengen. In de winter is het niet geschikt om in een auto te rijden met een defecte verwarmingskern; als je het defect vindt, repareer het dan zo snel mogelijk om van de warme rit te genieten.

It’s A Wrap!

We zijn blij te horen dat u hebt geleerd wat een verwarmingskern in een auto is. Dit artikel helpt u meer te weten te komen over de verwarmingskern, hierboven hebben we alle gerelateerde dingen over de verwarmingskern besproken. Bedankt, vrienden, om bij ons te blijven!