Wat is een verwarmingsregelklep? Lees deze geweldige feiten!

Wat is een verwarmingsregelklep? Het wordt ook wel een verwarmde waterklep genoemd om de koelvloeistofstroom in de verwarmingskernen te regelen. De klep is een prestatie in een verwarmingsinvoerleiding. En de vacuümpomp, draad en elektrische spoel regelen de klep in een met de hand gemanoeuvreerd apparaat dat een belangrijk onderdeel vormt van de werking van een autoverwarming.

Bij koud weer gaat ook de verwarming aan, terwijl warme lucht jouw kant op blaast. Dit werkt het beste, maar veel automobilisten leren niet hoe de auto met onderdelen werkt en waarom ze zulke dingen doen.

Het zorgt er inderdaad voor dat koelvloeistof in de motor in de verwarming van de auto werkt. De motor van een auto is ook zo productief mogelijk. Het voertuig gebruikt de warmte in de machine om warmte te geven aan het interieur. Dus laten we hier hieronder meer over bespreken. Blijf lezen!

Wat een regelklep voor verwarming is; De locatie

Dus, wat is een regelklep voor een verwarming? Zoek de locatie van de regelklep van de verwarming in de auto, maar weet dat deze geen specifieke vaste plaatsing heeft. Het verschilt van het ene automodel tot het andere model. Het bevindt zich ook in de motorruimte, zoals auto’s of de achterste passagierswand. Zoek in sommige auto’s de regelklep van de verwarming aan de achterkant van de console die naar de benen van de passagiers is gericht. Toch heb je er helemaal geen. Sommige voertuigen hebben een composietdeur en een scheidingswand die het apparaat scheidt van het AC-systeem. De koude of warme lucht stroomt door de interne ventilatieopeningen en de cabine nadat de mengdeur opent. Het hangt ook af van de voorwaarden die u kiest. Het vervult ook een vergelijkbare rol.

De functie van een verwarmingsregelklep

Zet de waterpomp in de auto aan terwijl de koelvloeistof door de verwarmingskern stroomt. De warmtetemperatuur stroomt door de ventilatieopening terwijl deze onder controle staat van de composietdeur, omdat deze de circulatie van en naar de verwarmingskern stuurt. De meeste auto’s gebruiken op de een of andere manier een regelklep voor de verwarming om de koelvloeistofstroom in de verwarming te regelen, afhankelijk van de systeemarchitectuur.

Tekenen van een slechte regelklep van de verwarming

De regelklep van de verwarming breekt zodanig dat deze niet afdicht. Desalniettemin werkt het niet effectief, omdat dit betekent dat de hitte of wat dan ook helemaal niet werkt. Het kan het interieur van de auto marginaal verwarmen, maar niet in de mate die wordt verwacht. Dingen zijn altijd te wijten aan een defecte regelklep van de verwarming die de doorgang van de koelvloeistof niet correct regelt, te beginnen in de motor en de verwarming.

Mogelijk krijgt u een beperkte hoeveelheid water, of wordt de stroom geregeld zoals deze bij anderen uitschakelt. Wind vervolgens de regelklep van de verwarming op met koelvloeistoflekkage in de klep nadat deze een breuk of breuk heeft opgelopen door mechanische schade of normale waardevermindering. De koelvloeistofbaden onder de auto laten u eventuele lekkage weten. Een defecte klep is gewoon de oorzaak van een koelvloeistof die deze aantast, vooral bij een verouderde koelvloeistof die moet worden vervangen. Geen teken van lekkage betekent dat er ergens anders een lek is, terwijl u zich er niet van bewust bent. Vul de koelvloeistoftank bij nadat u deze hebt onderzocht, aangezien deze na korte tijd weer lijkt te vervagen. Dat betekent dat er ergens een lek is.

Manieren om een ​​verwarmingsregelklep te testen

Een defect verwarmingsregelventiel in een auto vereist verschillende manieren om het te laten testen. Desalniettemin verschilt de testmethode ook op basis van het systeemontwerp. Het is beter om een ​​reparatiedatabase of reparatiehandleiding te raadplegen voordat u het probeert. Voer enkele visuele klepinspecties uit en zoek naar mogelijke lekken en schade. Ga door terwijl u de inlaattemperatuur van de klep controleert, inclusief de uitlaatslangen, om te weten wat een regelklep van een verwarming doet.

  • Stel de motor in op bedrijfstemperatuur om het apparaat in de heetste stand te zetten
  • Controleer de temperatuur in een uitlaatslang in een klep. Dit zie je tussen de verwarmingskern en het ventiel. Het voelt bijna heet aan als de toevoerslang in een klep.
  • De klep blijft als gesloten vastzitten, waarbij de uitlaatslang als merkbaar koeler wordt gezien dan een toevoerslang, omdat dit eveneens de koelvloeistof verhindert wanneer deze in de verwarmingskern circuleert.
  • Zorg ervoor dat het besturingssysteem goed werkt. Zorg ervoor dat de kabel soepel werkt zonder binding, voor een kabelbediende klep. Zorg voor een goede geleiding in de vacuümleiding voor een vacuümgestuurde klep. Zorg ervoor dat het regelcircuit correct werkt met een elektronisch bediende klep.

De regelklep van de verwarming omzeilen

Sommige mensen kiezen ervoor om de regelklep van de verwarming te omzeilen in plaats van deze te vervangen. Desalniettemin brengt het slechts een aantal problemen met zich mee die het geen briljant idee maken. De wijziging laat alleen de integriteit van het koelsysteem in gevaar. De hete koelvloeistof loopt door de kern nadat u de klep hebt verwijderd en de slang op de verwarmingskern hebt aangesloten, wat mogelijk kan leiden tot prestatieproblemen bij de klimaatregeling. De verwarming van de auto werkt echter niet meer als de verwarmingskern en -klep worden omzeild. De beste oplossing is klepvervanging in plaats van deze te omzeilen. Misschien wilt u ook lezen over de autoverwarmingen die geen warme lucht blazen.

It’s A Wrap!

Nu leert u het antwoord op de vraag: “Wat is een regelklep voor een verwarming?” Het regelt wel de koelvloeistofstroom in de verwarmingskern. U kent ook de locatie, de functie en de tekenen dat de regelklep van de verwarming het slecht doet. Bovendien krijgt u informatie als het omzeilen ervan een must is. Misschien wilt u gerelateerde artikelen lezen; weet waarom mijn autoverwarming niet werkt en hoe ik de autoverwarming sneller opwarm.