Wat is een verwarmingsslang? Een gedetailleerde gids die u moet lezen!

Vraag je je af wat een verwarmingsslang is? Geen wonderen meer, u bent bij ons aan het juiste adres. Het koelsysteem van de motor is afhankelijk van de verwarmingsbuis. De taak van deze slang is om eerst koelvloeistof van de motor van de auto naar de verwarmingskern in het dashboard van het voertuig te transporteren.

Dit zijn voorgevormde onderdelen die geschikt zijn voor de koelmachines van elk voertuig en zijn met rubber bekleed met warmte en chemische inertie van koelvloeistof.

Vanwege de schijnbare enorme warmte en de lange levensduur kan de verwarmingsslang, net als andere rubberen voorwerpen, broos worden door de jaren heen. Dit kan ertoe leiden dat de verwarmingspijp breekt, motorkoelvloeistof lekt of de motor oververhit raakt. Om dit te voorkomen, moeten chauffeurs de verwarmingsslang jaarlijks laten controleren op breuken, zwellingen of scheuren waardoor de leiding zou kunnen falen. Indien nodig moet de slang opnieuw worden opgebouwd. Blijf lezen voor meer informatie.

Tekenen van slechte verwarmingsslang

Er zijn verschillende aanwijzingen dat het beter is om je verwarmingsslang te upgraden. Ten eerste, als je een kapotte of stoffige slang ziet, is dit een solide indicatie dat het beter is om deze te upgraden. Ook al is de verwarmingsslang gemaakt om lang mee te gaan, de leeftijd en de elementen zullen uiteindelijk hun tol eisen. Koelvloeistoflekkage is een significant rood signaal, vooral wanneer de koelvloeistof over de motor en de motorkap spat.

Hoewel dit geen specifiek teken is van een probleem met de verwarmingsslang, is het het onderzoeken waard. Als er niets aan wordt gedaan, kunnen deze problemen snel escaleren. Een kapotte kachelslang kan lekkage in de koelvloeistof veroorzaken. De motor kan oververhit raken, wat kan leiden tot een tekort aan koelvloeistof.

Hoe de verwarmingsslang te vervangen

Bij het vervangen van de kachelslang eerst de overtollige spanning aflaten door het ontlastventiel net op de radiateurdeksel los te laten en vervolgens de dop te verwijderen. Na het losmaken van de slangklem moet de verwarmingsslang worden losgemaakt en aangesloten op de uitgang van de waterpomp. Als er koelvloeistof in de verwarmingsslang wordt aangetroffen, leeg deze dan in een emmer en gooi deze zo snel mogelijk weg. Maak daarna de slangklemmen los die de verwarmingsleiding verbinden met de aansluitingen van de verwarmingskern. Omdat de verwarmingskern zo delicaat is, kan hij bij duwen, trekken of draaien kapot gaan, waardoor hij koelvloeistof verliest en een kostbare vervanging noodzakelijk is.

Deze slang moet met een mes of scherp mes uit de luchtinlaatbuis van de verwarmingskern worden gesneden en vervolgens veilig worden gescheiden. Monteer de vervangende slang na het aanbrengen van een geschikte sealer en smering op een inlaat- en uitlaatventiel op de pomp en verwarmingskern. De benzinekraan van de radiateur moet gesloten zijn en de koelvloeistofleiding moet worden bijgevuld met de juiste koelvloeistof. De auto moet een paar minuten draaien om de motor op te warmen voordat deze op lekkage wordt gecontroleerd.

Hoe werkt de verwarmingsslang?

Dus, wat is een verwarmingsslang? Verwarmingsslangen bestaan ​​uit rubberen buizen die motorkoelvloeistof van en naar de verwarmingskern transporteren, een compacte radiator die het interieur verwarmt. Omdat het centrum zich in de console van het voertuig bevindt, bereiken ze meestal de motor tot aan de firewall. Verwarmingsslangen zijn erg goedkoop, maar ze moeten in uitstekende staat worden gehouden om lekkage of barsten te voorkomen die de motorkoeling kunnen beïnvloeden.

Voertuigen worden warm, vooral op meer bijzondere locaties, waarvoor een functioneel verwarmingssysteem nodig is. De verwarmingsbuis is een essentieel onderdeel van dit systeem. Je zou niet beseffen dat het koelsysteem van de auto ook het verwarmingssysteem van brandstof voorziet. Motoren leiden tot oververhitting, waardoor ze kunnen ontbranden als ze niet worden verwijderd.

Dat is waar koelvloeistof begint; het heeft warmte-absorberende eigenschappen. Het verzamelt warmte en brengt het buiten de auto terwijl het er doorheen filtert, maar niet alles. Een deel van de extra warmte wordt naar de verwarmingskern van de auto geleid, die het voertuig warm zou kunnen houden.

Veiligheidspreventie voor verwarmingsslang

Misstappen van riemen en slangen kunnen de voortgang stoppen. Overmatige hitte of de vermindering van de krachtoverbrenging of het laadstation zijn verwachte gevolgen van deze problemen. Het koelsysteem zal instorten & veroorzaakt oververhitting wanneer een slang koelvloeistof begint te lekken of de riem die de waterpomp aandrijft ontkoppelt. Een te warme motor kan leiden tot aanzienlijke ernstige schade en dure reparaties.

Wanneer de motor koud is, drukt u de slangen bij elke clip stevig samen met uw vinger en duim. Alle squishy of squishy patches, evenals alle krakende geluiden, moeten worden opgemerkt. Pijpen in uitstekende staat zullen stijf, soepel en stil zijn. Inspecteer de koelvloeistofniveaus nadat de motor is afgekoeld om te controleren of deze de optimale koude temperatuur heeft. Als het reservoir te weinig vloeistof bevat, vul het dan bij en test het over een dag of twee opnieuw. Als het vloeistofpeil weer daalt, is er hoogstwaarschijnlijk een lek opgetreden en moet dit door een specialist worden onderzocht. Onderzoek slangen op breuken, pokdalingen, uitsteeksels of instortingsgebieden, evenals olie- of koelvloeistofvervuiling en corrosie rond verbindingspunten. Koelvloeistof moet na 25.000 km worden doorgespoeld.

Meer weten over de veiligheid van boilers.

It’s A Wrap!

We zijn verheugd te weten dat u hebt geleerd wat een verwarmingsslang is, het belangrijkste onderdeel van het verwarmings- en koelsysteem van elke auto. Het onderhoud van de verwarmingsslang moet de grootste verantwoordelijkheid zijn van elke autobezitter; dit voorkomt ook schade aan uw autoverwarmingssystemen. Bedankt, vrienden, om bij ons te blijven.

Misschien wilt u ook lezen hoe u de verwarming van uw auto heter kunt maken en hoe u de verwarming in de auto kunt repareren.