Wat zorgt ervoor dat een verwarmingskern slecht gaat? 5 schokkende oorzaken!

Wat zorgt ervoor dat een verwarmingskern slecht gaat? Er zijn veel redenen waarom de verwarmingskern niet werkt, waaronder verstopping en lekkage in het systeem.

De koelvloeistofvervuiling in de verstopping is niet herhaaldelijk weggespoeld. Daarom moet u een autoreparatiewerkplaats zoeken om de voertuigproblemen veilig en adequaat te diagnosticeren.

Repareer het opnieuw om de ontdooier en verwarming goed te laten functioneren. De locatie van de verwarmingskern bevindt zich achter het dashboard van het voertuig, waardoor het een gecompliceerde plek is om naar toe te gaan. De reparatiekosten kunnen relatief hoger zijn dan de gebruikelijke reparatie als u naar de autogarage gaat. Mijn vrienden, er zijn meer dingen die u moet weten, dus laten we zonder verder oponthoud beginnen!

Wat is de oorzaak van het slecht gaan van uw verwarmingskern?

Hieronder staan ​​tekenen dat de kachelkern verkeerd is om in de gaten te houden.

#1. Weinig tot geen warmte die eruit komt

Het gebrek aan warmte is een zeker teken dat de verwarmingskern slecht gaat, omdat dit u ook een beetje een idee geeft van een storing in de ventilatormotor, waarvoor u professionele hulp inschakelt om dit te laten controleren.

#2. De zoete geur in de auto

Een zoete en hartige geur in het voertuig is een duidelijk teken van een koelvloeistof of een lekkende vloeistof. U moet deze zoete geur buiten de auto en het lek onder het voertuig controleren.

#3. Ladingen snel door de koelvloeistof

Een voertuig dat geen vloeistof meer heeft, heeft veel te maken met een kernprobleem van de verwarming. De lekkage is niet zichtbaar als u ernaar zoekt, omdat de koelvloeistof eruit komt als de voertuigsystemen koud zijn, en de lekken beginnen ook vanuit de cabine.

#4. Auto is opgedampt

Een goed teken dat een verwarmingskern defect is, is als het voertuig verdampt is. Laat de auto onmiddellijk nakijken, aangezien de chemische stof die lekkage van ethyleenglycol wordt genoemd, schadelijk is voor de gezondheid. Rol de ramen naar beneden terwijl dit gebeurt en terwijl u rijdt en repareer het op dezelfde dag.

#5. Voertuig raakt oververhit

Nog een teken dat een verwarmingskern verkeerd gaat, is als deze oververhit raakt, als gevolg van een verstopt probleem met de verwarmingskern of een opgeblazen koppakking. Rijd nooit met het voertuig wanneer het oververhit blijft, dus stuur het zo onmiddellijk mogelijk naar de dichtstbijzijnde autoreparatiewerkplaats.

Dingen om op te letten nadat u weet waarom de verwarmingskern kapot gaat

Een verwarming die de klus niet geklaard krijgt, is een rode vlag, maar de verwarmingskern is nooit het probleem, aangezien het cabineluchtfilter, de zekering, ventilatiedeuren en ventilator de boosdoeners zijn. Regel die dingen eerst uit en kom tot de kern als een geweldige klus, want dit is iets dat je moet onthouden als je in de verleiding komt om de radiatorspoeling af te blazen. De temperatuurmeter in een auto geeft aan dat de motor heter wordt dan normaal, wat lekkage van koelvloeistof en kern betekent. Het is ook niet goed als je de koelvloeistof hebt geroken zonder verder bewijs op het tapijt.

De ethyleenglycol schaadt de ademhaling en de koelvloeistof kan ondanks een kleine lekkage als een gaatje vaak in fijne nevel uit de kern komen. De aanwijzingen voor een beschadigde carrosserie zijn een dashboard, plakkerige resten, andere oppervlakken in de auto of een stuur. Wees proactief met betrekking tot het onderhoud van het voertuig om de levensduur van de verwarmingskern te verlengen en deze effectief te maken.

Wat gebeurt er daarna?

De verwarmingskern gaat fout vanwege lekken en gebruikt motorkoelvloeistof om warmte te genereren. Het lekkende element vermindert de hoeveelheid koelvloeistof in een koelsysteem. De lage koelvloeistof zorgt ervoor dat de motor bij een extremere temperatuur werkt. Dit resulteert dus in motorschade. Houd er bovendien rekening mee dat een lekkende verwarmingskern een machine kan oververhitten, omdat dit oververhitting van de motor en verlies van koelvloeistof veroorzaakt. Hoewel dit niet gebruikelijk is, is de kans groter dat een verwarmingskern kan worden geblokkeerd. Het is voldoende om oververhitting te veroorzaken en de koelvloeistofstroom te beperken.

Vast aan de verwarmingskern

Hieronder staan ​​​​dingen waarmee u rekening moet houden nadat u weet waardoor een verwarmingskern defect raakt:

#1. De verwarmingskern vervangen

Zoek de verwarmingskern onder het dashboard, tussen de firewall en het onderste dashboardgedeelte. De verwarmingskern begraaft zich onder de verschillende assemblages, plastic panelen, kabels en schakelaars om de koeling en verwarming en alle andere bouten, moeren, schroeven en meer te regelen. Als je het in de auto bereikt, is het een hele en vermoeiende werkdag, zelfs als het goed gaat.

#2. Een stoplek gebruiken

Het stoplek is een populaire remedie bij het repareren van de lekkage in een verwarmingskern. U kunt het eenvoudig toepassen terwijl u de fix voltooit. Dus, open de tank, start de auto en giet een vloeistof door het koelsysteem. De motor draait daarna nog geruime tijd terwijl de koelvloeistof circuleert, en de deeltjes in de vloeistof gaan door het systeem. Het vindt waar de beschadigde of doorboorde plaats is. Het begint een laag op het gebied te vormen en stopt de lekkage. Het plaatst de plug-in in een gat. Bovendien is dit het gebruikelijke scenario en vindt u meer informatie over hoe de stop-leak werkt op de beste manier die u kunt vinden op de website van de fabrikant of op de fles. Mogelijk bent u ook geïnteresseerd in de storing van de verwarmingskern.

It’s A Wrap!

Nu leert u waardoor een verwarmingskern defect raakt, aangezien er geen andere redenen zijn om de lekkage en verstopping in het systeem te vinden. Maar begrijp dan de oplossingen die te maken hebben met de verwarmingskern nadat u de oorzaken kent. Misschien wilt u gerelateerde artikelen lezen; weet hoe u de verwarmingskern kunt ontstoppen en hoe u de verwarmingskern kunt omzeilen.