Hoe werkt een autoverwarming? 7 eenvoudige stappen om een ​​auto te verwarmen!

Hoe werkt een autoverwarming? Het primaire werkproces van de kachel is om warmte in de motor te krijgen en deze naar u toe te schuiven om u behaaglijk en warm te voelen. Het verwarmingssysteem is een cruciaal element om de benodigde warmte vast te houden. U kunt niet verder rijden zonder autoverwarming als u uit een koude omgeving komt. Voertuigen hebben een gespecificeerd motorkoelmechanisme dat de verwarming aan het werk zet.

De autoverwarming werkt met de combinatie van de verschillende organen van een auto om de juiste temperatuur in het voertuig te brengen. Maar voordat u met de operatie begint, moet u eerst de basis van de motor van de auto leren. Op deze manier begrijpt u de toekomstige stappen die u moet volgen.

Sommige componenten helpen de verwarming optimaal te werken, zoals de blazer, antivries, verwarmingskern, ventilatie, motorverwarming, waterpomp, HVAC-regeling, verwarmingsslangen en thermostaat. Al deze onderdelen stimuleren het genezingsproces in de auto om je warm te krijgen.

Het is altijd goed om te weten hoe het systeem werkt om mogelijke problemen snel op te lossen. Bovendien krijgt u een beter begrip van de architectuur van de auto. Dus, zonder verder oponthoud, laten we dieper ingaan op het onderwerp.

Te volgen stappen bij het verwarmen van de binnenkant van uw auto

Hieronder staan ​​de stappen die u moet volgen wanneer u de binnenkant van uw auto gaat verwarmen.

Stap #1. De motor bedienen

Laat de motor draaien zodat deze begint op te warmen. Zo begint de verwarming te werken. Als het al loopt, ontstaat er warmte als het naar binnen gaat. De koelvloeistof van het systeem laat koude lucht door de doorgang stromen zodat u kunt ontspannen. De motor zal dus niet boven de norm opwarmen.

Stap #2. Verwerking van de warme lucht in het thermostaatgedeelte

De thermostaat is een doorgang gekoppeld aan de radiator. Het bevindt zich in het bovenste deel van de motor, of zelfs ergens anders. Maar onthoud dat een ander voertuig een ander ontwerp in het motorsysteem heeft. Monteer de thermostaat dus ergens anders, want dat is beter. Als je de thermostaat niet kunt vinden, kun je beter de slang van de bovenste radiator volgen. De thermostaat doet zijn werk om de temperatuur in de motor in evenwicht te houden, terwijl hij deze vervult tot 165 en 195 graden. Als de motor een carburateur is, kan deze variëren van 160 tot 180. De motor van de motor heeft een 195 graden injector. Het betekent dat de temperatuur dezelfde graden bereikt. Het koelsysteem van de machine gaat door de vloeistof en de radiator. Zo koelt de lucht dan vanzelf af. De wind keert ook terug naar zijn motor.

Stap #3. Het luchtstroomsysteem laten werken

Het systeem waar de lucht doorheen stroomt werkt in de waterpomp. Monteer de waterpomp in de voorste motor met zijn aandrijfriem. Weet ook dat het zijn kronkelige riem heeft. De waterpomp zit dwars door het distributiedeksel in de kleine machines. De distributieketting of de distributieriem drijft hem verantwoord aan. Als er geen waterpomp te vinden is, kijk dan naar de verbrandingsmotor. Daar vindt u het interne type waterpomp, omdat dit een manier is waarop de koelvloeistof op de radiator werkt.

Stap #4. Het werkproces van het verwarmingsgedeelte

De warme koelvloeistof gaat verder met de verwarmingsslangen en bereikt zo de verwarmingsboog. U vindt de twee typen verwarmingsriem: de elektronische en de mechanische. Wat ze allebei aanstuurt, is de module voor de regeling van de verwarming. De temperatuur zendt een signaal uit terwijl het bericht in het relais gaat, waardoor de koelvloeistof voor warmte de verwarmingskern kan bereiken.

Stap #5. Verwarmingskern werkt in de auto

Hoe werkt een autoverwarming? Maar wat nog belangrijker is, weet wat de verwarmingskern is die vergelijkbaar is met de miniatuurradiatorversie. De verwarmingskern werkt in de auto dwars door het dashboard van de auto. Wanneer de koelvloeistof stroomt en verder gaat met de verwarmingskern, zal deze hetzelfde functioneren als de AC-compressor. Het koudere object zal de warmte en warmte door het lichaam van de kachel laten werken. De lucht komt in het compartiment voor de passagier van uw auto.

Stap #6. Lucht circuleert door de motor

De ventilator draait om de lucht in de ventilatormotor te duwen. Het betekent dat er meer warmte uw auto zal bereiken. Het modulesysteem van de verwarmingsregeling zal werken en de motor efficiënt regelen. De snelheid neemt toe na het draaien van de aanjager en het signaal gaat door de aanjagerweerstand. Het gaat verder met het relais en ook met de ventilatormotor. Het hele systeem zal de warmte in de motor wegsmelten, waardoor het werkt.

Stap #7. De HVAC-regeling

De unit voor HVAC-regeling handhaaft het toerental van de ventilatormotor. Het zorgt dus voor een comfortabelere omgeving. Binnenin is de AC-condensorpoort verdeeld, inclusief een mengdeur, omdat dit de hete motor stabiliseert en zijn maximale werkconditie bereikt. Normaliseer de hete machine met behulp van de besturing zoals voorgesteld in het proces. Bestuur de auto met de luchtregelmodule terwijl het signaal naar de blenderactuator en de autocomputer gaat. Misschien wil je ook lezen waarom mijn autoverwarming stinkt.

It’s A Wrap!

Het is al beantwoord hoe een autoverwarming werkt. Het is inmiddels duidelijk dat de verwarming een essentieel onderdeel is van uw auto. Zo niet, dan rijd je oncomfortabel in een koud seizoen. Maar met een verwarming wordt het een comfortabele en veilige rit. Klik op deze links om gerelateerde artikelen te lezen; weet waarom mijn autoverwarming niet werkt en hoe ik de autoverwarming sneller opwarm.